Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn laatste

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn laatste

Ik ga er een tijdje mee stoppen met hier te posten.
    Er wordt teveel op de man gespeeld i.p.v. zich te beperken tot het geven van commentaar op de foto's.
    Ook in andere forums wordt regelmatig gespot met beginnershoek.
    De laatste druppel is de commentaar die ik hier vandaag kreeg op het feit dat ik op 5j 13 000 reacties had gegeven, iets meer dan 7 per dag.
    Het was hier zéér leerzaam.
    Ik zal af en toe nog wel eens commentaar geven maar ik ga toch enkele weken stoppen met het posten van foto's.
    mvg,
    Eddy

Smaken verschillen

Re: Mijn laatste

Spijtig Eddy.... ik zal je mooie foto's zoals deze, op dit forum zeker missen en zeker ook je commentaren waarvan ik ook veel geleerd heb.
    Heb nog zoveel te leren

Comment

Dag Eddy,
      Prachtige opname, heel softe kleurenspel, hoe mooi de ochtendnevel over het land hangt. Een beeld om eventjes bij stil te staan.
      Grt
      Eric

Comment

Heel mooie schilderachtige foto.

Het is hier een raar forum, het wordt alsmaar stiller, soms helemaal geen reacties op gelijk welke vraag je stelt. Ik had de indruk dat het een paar jaar geleden anders was. Maar ik ben geen ancien, ik weet het niet goed. Ik heb wel de indruk dat het geregeerd wordt door een select groepje die het werk van de leden van dat select groepje goed vinden en de rest valt daar volledig buiten. Je kan ook voor sommigen niet goed doen, of het is nooit goed genoeg en nochtans is hun werk ook niet altijd van de bovenste plank....
        Dat vind ik nu wel van jouw werk, Eddy.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Vannerom Bekijk bericht
          Dag Eddy,
          Prachtige opname, heel softe kleurenspel, hoe mooi de ochtendnevel over het land hangt. Een beeld om eventjes bij stil te staan.
          Grt
          Eric
          ...en hoewel ik nog niet zo lang op dit forum aanwezig ben, zal ik je commentaren (en vooral je foto's) missen.
          Ik begrijp ergens wel je reactie, maar anderzijds, moeten we daar niet boven staan ?
          Er zijn altijd en overal "rotte appels", blijkbaar onvermijdelijk... sommigen menen zich nu eenmaal erg interessant te maken door commentaren te geven "niet gehinderd door enige kennis ter zake"...
          Leg het naast je neer en leer ons betere foto's maken (zowel door je voorbeelden als door je commentaren).
          Het gros van de BD-bezoekers zal er blij mee zijn. En tenslotte, wegblijven lost niets op (naar mijn mening zelfs integendeel).
          Geeft het dan geen goed gevoel te weten dat er velen zijn die je commentaren (en foto's) weten te appreciëren ?
          Is dat niet vele malen belangrijker dan er een paar maand de brui aan te geven ?
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Mooie foto zoals we van je gewoon zijn. Heel veel sfeer door het mistlaagje laag over het veld.
            Wat je reactie betreft, verstaanbaar maar toch wel spijtig. Ik denk dat iedereen hier uitkeek naar je mening over een foto, ik in elk geval toch. Steeds iets van op te steken, ook van je geplaatste werken.
            Beginnershoek is voor sommigen een echte doorn in het oog. Vele fotografen zijn al weggebleven door het aanhoudende ongenoegen dat steeds weer de kop opsteekt. Het speelt al van toen ik pas op het forum kwam, dus niets nieuws zou ik zeggen. Ik hoop dat ook jij het niet laat afweten, eenmaal je minder op het forum komt krijg je minder goesting om de draad weer op te nemen. Door omstandigheden plaats ik nu ook bijna niets meer, komen kijken doe ik wel. Ik hoop dan ook van je werk verder te mogen zien en commentaar te mogen lezen.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Mooie sfeer in deze foto door de mist die langzaam de helling opkruipt en de zon die nog haar laatste beetje licht de hemel instuwt. Vind alleen dat de boerderij een beetje in het hoekje gedrumd wordt. Anderzijds waren er rechts van die boerderij misschien wel "storende" elementen die je op die manier uit beeld probeert te houden. En juist, ja, het glooiende landschap vertrekt mooi vanuit het hoekje. Wat sommige mensen dan weer minder belangrijk vinden en zeker wel ergens zullen ventileren.

'k Ga (voorlopig) je mooie foto's "hier" missen en petje af voor de tijd die je er in gestopt hebt.
              Je slaat de nagel op de kop dat het hier zéér leerzaam was.

Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              ...Ik heb wel de indruk dat het geregeerd wordt door een select groepje die het werk van de leden van dat select groepje goed vinden en de rest valt daar volledig buiten...
              Ik denk dat ik hier lang genoeg vertoefd heb om te begrijpen dat hetgeen je aanhaalt wel ergens een plausibele reden heeft.
              Wetende dat niet iedereen even veel tijd heeft om op dit forum door te brengen ben ik er van overtuigd dat als je dagelijks meeleest je nogal dikwijls zaken tussen de regels ziet staan. Dan wordt het ook duidelijk waarom iemand meer commentaren zou krijgen dan iemand anders.

Een paar van die redenen zouden kunnen zijn:
              -kort door de bocht reageren op iets of iemand...
              -graag krijgen maar het toch zo moeilijk hebben met geven...
              -afgunst
              -en noem maar op...

Er zijn nu eenmaal mensen die het sop de kool niet waard vinden en vlug vergeten...Maar er zijn er ook met een olifantengeheugen.
              Ben je vriendelijk tegen mij (en dat staat volledig los van een goede of een slechte foto te plaatsen) waarom zou ik onaardig zijn tegen jou? Men kan ook op een "beleefde" manier proberen zeggen waarom men iemand zijn foto niet graag ziet.

Als iemand er mij op aanspreekt dat mijn foto's niet geschikt zijn voor beginnershoek en ik formuleer daar een antwoord op naar die persoon met de reden waarom ik wel verder in de beginnershoek zou posten dan denk ik dat dit zou moeten volstaan. Maar nee...liever doordrammen dan en je proberen naar een ander forum-onderdeel te pushen. Waar je je ofwel niet wel voelt in je vel of waar geen kat komt...

Als laatste voorbeeld: om maar eens een kat kat te noemen. Eén van de leden "Pancho" duikt hier in deze beginnershoek regelmatig op met prachtige foto's. Hij geeft omzeggens nooit commentaren op andere leden. In het verleden heeft hij dan ook onmiddellijk verklaard waarom hij zo handelt. Dat zijn nu eenmaal zaken die je kunt respecteren en toch die man in kwestie zijn werk naar waarde schatten. Neen, je zult hem niet vinden in SC en ik denk maar al te goed aan te voelen waarom, zonder dat hij dit ooit uitgesproken heeft. (Natuurlijk je kan niet alles zien of meekrijgen of steeds de kat de bel aanbinden. Veel lezen op dit forum geeft een klaardere kijk op sommige "eigenaardigheden."

Mijn echtgenote en mezelf zijn betalend lid op dit forum.
              Ten eerste hebben we proefondervindelijk vastgesteld dat als er iets ingericht wordt het gewoon "af" is. Bepaalde zaken georganiseerd door BD zijn ronduit schitterend. De tijd en moeite die sommige mensen, zowel voor als achter de schermen, in dit forum steken...Dikke pluim of desgewenst duim.
              Ten tweede we hebben hier allebei enorm veel geleerd. (Neen, we zijn er nog niet...er valt dagelijks nog zoveel bij te leren.)
              Maar dat zijn twee heel belangrijke redenen voor ons om zolang het mogelijk is lid te blijven.
              Het is jammer dat die inspanningen soms teniet gedaan worden door enkele ....(vul zelf maar in)

Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                ...en hoewel ik nog niet zo lang op dit forum aanwezig ben, zal ik je commentaren (en vooral je foto's) missen.
                Ik begrijp ergens wel je reactie, maar anderzijds, moeten we daar niet boven staan ?
                Er zijn altijd en overal "rotte appels", blijkbaar onvermijdelijk... sommigen menen zich nu eenmaal erg interessant te maken door commentaren te geven "niet gehinderd door enige kennis ter zake"...
                Leg het naast je neer en leer ons betere foto's maken (zowel door je voorbeelden als door je commentaren).
                Het gros van de BD-bezoekers zal er blij mee zijn. En tenslotte, wegblijven lost niets op (naar mijn mening zelfs integendeel).
                Geeft het dan geen goed gevoel te weten dat er velen zijn die je commentaren (en foto's) weten te appreciëren ?
                Is dat niet vele malen belangrijker dan er een paar maand de brui aan te geven ?

Ik volg hier volledig. Gewoon niet laten doen.
                Last edited by Guest22; 24 juni 2015, 20:54.

Comment

De foto is er in elk geval weer één om U tegen te zeggen!
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Als ik dit alles lees dan schuilt er toch het één en ander achter de hoek. Jou beslissing is te respecteren en te begrijpen Eddy, als het je teveel wordt laat het dan even rusten - heb dit ook al meegemaakt zoals je wel weet. Het hoofd leegmaken en na een tijd waait er weer een frisse nieuwe wind want gepassioneerde fotografen kunnen of zullen de fotografie nooit verlaten, en weet dat er altijd vrienden om je heen staan ook al geven ze eens een negatieve beoordeling want daar primeert eerlijkheid en worden verdachtmakingen (vriendjesclub enz.) de mond gesnoerd ! Zeker zal ik je missen zowel als een goed fotograaf en als mens.
                    Je foto staat weer bol van sfeer in een prima compo waar het zonnetje als jou stempel in fungeert, steeds met veel aandacht voor de technische uitvoering.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

alweer een pracht exemplaar!
                      Mooie compositie en een prachtig moment.
                      Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                      Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Als ik dit alles lees dan schuilt er toch het één en ander achter de hoek. Jou beslissing is te respecteren en te begrijpen Eddy, als het je teveel wordt laat het dan even rusten - heb dit ook al meegemaakt zoals je wel weet. Het hoofd leegmaken en na een tijd waait er weer een frisse nieuwe wind want gepassioneerde fotografen kunnen of zullen de fotografie nooit verlaten, en weet dat er altijd vrienden om je heen staan ook al geven ze eens een negatieve beoordeling want daar primeert eerlijkheid en worden verdachtmakingen (vriendjesclub enz.) de mond gesnoerd ! Zeker zal ik je missen zowel als een goed fotograaf en als mens.
                        Je foto staat weer bol van sfeer in een prima compo waar het zonnetje als jou stempel in fungeert, steeds met veel aandacht voor de technische uitvoering.
                        +1
                        mvg Jako
                        Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Erg jammer !
                          Ik probeer het bondig samen te vatten want ik tik te traag

Dit is hier zeker ook door jouw inbreng een aangenaam én leerrijk forumonderdeel geworden,
                          Zonder die motor gaat dit forumonderdeel daar beslist onder lijden
                          niemand is onvervangbaar ...
                          behalve den Eddy !

Misschien moeten wij een petitie opstarten onder de titel: A.U.B. Eddy, blijf !

Ik zou de foto haast vergeten: erg knappe sfeer en weer perfect afgewerkt.
                          zelf was ik zo mogelijk niet gegaan voor die donkere driehoek die zo netjes uit het hoekje komt dat het mij een tikkeltje kunstmatig lijkt

PS:Ik blijf het ook jammer vinden dat Halle voor ons zo moeilijk bereikbaar is
                          Last edited by Frakske; 25 juni 2015, 11:40.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Heel mooie foto, jammer dat het een afsluiter is.
                            Veel tekst zal ik er niet bij zetten, ik wil u alvast bedanken voor de vele tips die je ons hebt gegeven.
                            Hopelijk doet een nachtje slapen wonderen...

Comment

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik mij ook af en to schuldig maak aan het verkondigen "deze foto verdient beter dan de beginnershoek"
                              Uiteraard is iedereen vrij van te posten waar hij/zij wil, maar ik vind toch dat het plaatsen in de beginnershoek afbreuk doet aan de waarde die je aan je eigen foto toekent. Bovendien komen we in een patroon waar er meer foto's in de beginnershoek worden gepost dan in de andere onderdelen samen, waardoor mensen extra gedemotiveerd raken om nog iets te plaatsen in beoordeling of SC.

Ik begrijp de frustraties, maar nu en dan een zure opmerking moet je niet te na aan je hart laten komen. Sommige mensen hebben naast fotografie "zagen op het internet" als hobby. De kwantiteit van je posts doet geen afbreuk van de kwaliteit, je foto's zijn altijd van hoog niveau en iemand die gefundeerde kritiek geeft is altijd een meerwaarde.

Comment

Working...
                              X