Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie weergave van deze kerk, mss iets teveel verscherpt ? Zeg het maar als ik verkeerd ben..
Mvg.
Hier is er enkel een minimale verscherping vanuit RAW toegepast. Ik weet van mijzelf dat ik soms verscherp tot op het randje, maar hier zou dit niet het geval mogen zijn.
De kerk en personen kan je als een dialoog beschouwen. Doe de personen weg en je hebt een registratie. Nu vormen ze samen een inhoudelijk geheel, zoek maar uit, ik vind het prachtig.
Ik had deze, anders aangename opname, toch ook liever zonder de personen gezien.
Misschien komt dit wel omdat ik zelf soms 'eeuwig' wacht tot mensen verdwenen zijn voor ik een bepaalde foto maak, of hem uiteindelijk niet maak juist omdat er voortdurend mensen "in de weg" lopen .
Andere keren 'moeten' er gewoon een persoon of personen op staan, maar hier vind ik ze niet passen.
Mochten ze nu nog iets te maken hebben met de kerk, maar het is gewoon iemand met fel gekleurde kledij die kinderen fotografeert die zich vermaken op één of ander kunstwerk.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar voor mij dus liever zonder.
Comment