Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kasteeltje van mijn dromen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kasteeltje van mijn dromen

met een beetje HDR

Re: kasteeltje van mijn dromen

Door de samenvoeging van de verschillende foto's is je lucht wel raar geworden.
    ik ken de lichtomstandigheden nu wel niet, maar kon je dit beeld niet in 1 foto maken?
    Als je uw lichtmeting doet op de lucht en met nabewerking het kasteel en de schaduwen terug oplichten?
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

ik vind de lucht iets te dramatisch voor in een droom... ik ben zelf geen fan van overdreven HDR maar hier valt het nog mee.
      Persoonlijk zou ik de wolken weg laten tot net boven de linkse toren, zodat de aandacht meer naar het onderwerp zelf gericht is maar dan is het nut van de HDR waarschijnlijk verwaarloosbaar.

maar anders mooie foto...

Comment

bedankt voor het kijken en de reactie,
        mijn droom kan ik een nachtmerrie geweest zijn,
        in mijn 1ste foto van mijn HDR opname is de lucht ook al zo dreigend, het is natuurlijk door de HDR nog benadrukt.
        MVG

Comment

vind de kleuren wel mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het goed zo, de lucht valt toch niet uit de toon? Voor mij toch niet. Wel vind de gelijke belichting overal wat eentonig maar dat is persoonlijke smaak. Voor een droombeeld mag het wat donkerder voor mij.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Ik vind het wel mooi maar ik zou eerder voor f11 of 13 gekozen hebben
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                vind de kleuren wel mooi.
                grt,bouk.
                Ik zou het niet beter kunnen, maar persoonlijk zou ik dat niet als een droomhuis beschouwen, veel te veel ramen en ruiten om te poetsen.
                Mvg
                Suske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
                  Ik zou het niet beter kunnen, maar persoonlijk zou ik dat niet als een droomhuis beschouwen, veel te veel ramen en ruiten om te poetsen.
                  Mvg
                  Suske
                  +1

grts,JOzef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

ook het gras op de voorgrond had scherp mogen zijn voor mij
                    Peter
                    mijn website : klik

Comment

[QUOTE=blauwzwart;4326450]ook het gras op de voorgrond had scherp mogen zijn voor mij

welke instellingen moet ik dan juist nemen om vanaf de voorgrond scherp te hebben
                      en heb dit genomen vanaf de grond om het gras goed mee te hebben en scherp gesteld op mijn kasteel
                      mvg

Comment

Als je onderwerp waarop je scherpstelt zo ver af ligt, dan moet je rekenen vanaf 1/3 ervoor scherp tot 2/3 erachter. Dus als je tussen het gras ligt, van zo dichtbij kan het gras niet scherp zijn. Voor zo een onderwerp kan je best de hyperfocale afstand berekenen op dofmaster.be. Dan kan je de voorgrond in je foto wat verder leggen en is alles scherp van voor tot achter.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Er is altijd een zone scherp voor en achter het punt waar je hebt scherpgesteld - dat is de scherptediepte of DOF.
                          Hoe groot de scherptediepte is hangt af van het toestel, de scherpstelafstand en het diafragma.
                          Een beeld van voor tot achter scherp krijgen zal het best lukken met een groothoek en kleine opening (groot f-getal)
                          Je moet dus niet op het kasteel scherpstellen maar ergens in het gras tussenin - zodat beide binnen de DOF vallen
                          Experimenteren dus of de berekening maken op Dofmaster.com
                          Peter
                          mijn website : klik

Comment

hartelijk dank ,dat was weer eens opfrissing van mijn les van 5-tal jaar geleden.
                            MVG

Comment

Working...
                            X