Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanop een groen plekje aan de overkant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vanop een groen plekje aan de overkant



    toevoeging ter verduidelijking
    Last edited by bommasien; 7 juni 2015, 08:47.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Vanop een groen plekje aan de overkant

    mmm ik had hier toch duidelijk een andere compositie gezocht.

    Er piept nu het een en ander onderin het beeld in. Het struikje in de linker onder hoek doet ook niet lekker mee.
    Het lijkt ook alsof je op je tenen hebt scherp gesteld en hebt afgedrukt.

    Met welke intentie - beoogde beeld - heb je deze foto genomen?

    Comment


    • #3
      Re: Vanop een groen plekje aan de overkant

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      mmm ik had hier toch duidelijk een andere compositie gezocht.

      Er piept nu het een en ander onderin het beeld in. Het struikje in de linker onder hoek doet ook niet lekker mee.
      Het lijkt ook alsof je op je tenen hebt scherp gesteld en hebt afgedrukt.

      Met welke intentie - beoogde beeld - heb je deze foto genomen?
      Bedankt voor je reactie! Je kon je daar te midden van het groen inleven alsof je in de vrije natuur op het platte land was. Om dan plots doorheen het groen de stad majestieus te zien liggen. Eigelijk wou ik het contrast weergeven .En moest idd soms hoog gaan om het onkruid(?) te omzeilen!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Vanop een groen plekje aan de overkant

        Dank voor je uitleg. Had je je dan niet beter in het groen kunnen nederzetten - gaan zitten - en "door" het groen een (gecreëerd) doorkijk foto te maken. Dat zal denk ik mijn uitdaging geweest zijn...

        De update heeft een JPR-tje nodig en sluit ook niet aan bij hetgeen je aan beoogd beschrijft - of ik vat het beoogde verkeerd op -.

        Comment


        • #5
          Re: Vanop een groen plekje aan de overkant

          Sien,
          Door het zonnige weer vangen de blekere delen in de scene (witte boot, witte gebouwen, reflecterend water ... ) veel licht - deze zullen overbelicht raken in je foto.
          Andere delen in de foto zijn donkerder en stralen minder licht uit. (bvb het staketsel)
          Het contrast in de foto is dus groot.
          Je koos voor spotmeting - afhankelijk van de plaats waar je scherpstelt krijg je dus een andere belichting.
          Mikken op het staketsel of op het water zal een groot verschil geven in de belichting.
          Matrixmeting was in deze omstandigheden volgens mij de betere optie geweest.
          Mijn gedacht hé
          Peter
          mijn website : klik

          Comment

          Working...
          X