Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Schitterende plaat. Vooral het grandioze lijnenspel spreekt mij enorm aan.
Een blend of HDR uit de camera ? Want dit niet één opname, neem ik aan ? Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben alleen maar nieuwsgierig.
In PS de blacks(curve) eens op 8 gezet. Probeer maar eens !
Schitterende plaat. Vooral het grandioze lijnenspel spreekt mij enorm aan.
Een blend of HDR uit de camera ? Want dit niet één opname, neem ik aan ? Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben alleen maar nieuwsgierig.
In PS de blacks(curve) eens op 8 gezet. Probeer maar eens !
Bedankt voor uw reactie.
Dit is een HDR van 3 opnames met 1,5 stops verschil. PS heb (en kan) ik nog niet. Voorlopig moet ik me dus behelpen in LR6, en de HDR resultaten zijn wel erg goed.
Een mooie opname maar voor mij mag hij kouder.
Er zit voor mij teveel geel/groen in. De sfeer zal ook dadelijk aangenamer zijn met wat meer blauw.
Het is alleen maar mijn mening en smaak.
mvg,
Eddy
Een mooie opname maar voor mij mag hij kouder.
Er zit voor mij teveel geel/groen in. De sfeer zal ook dadelijk aangenamer zijn met wat meer blauw.
Het is alleen maar mijn mening en smaak.
mvg,
Eddy
Bedankt voor de reactie.
Ik zal beide voorstellen eens bekijken.
Bij deze een update geplaatst.
- iets donkerder gemaakt, maar ik wil ook niet te ver gaan
- WB op onderzijde wat aangepast, bovenzijde laat ik zo, anders worden de wolken te blauw
De update is niet wat ik in gedachten had. Ik denk dat je de gehele belichting wat vermindert hebt ?
Nu is de helderheid verdwenen.
Ik zal een PM sturen, met een voorbeeld. Dan kan je zien wat ik bedoel.
Zelf vind ik de originele beter dan de update, enkel de witbalans iets koeler maken was voldoende geweest volgens mij (hoewel ik de warme gloed wel bij de sfeer vind passen, maar het groen op de golfbreker is misschien net iets te gelig zo).
Voor de rest, mooi lijnenspel en een rustig sfeertje!
Comment