Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sfeervol vissen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sfeervol vissen

48mm
    f9,5
    1/1000
    iso200
    Graag jullie mening.
    mvg,
    Eddy

Smaken verschillen

Re: Sfeervol vissen

Dat is genieten, zo aan het weter zitten. Zeer mooi het zonlicht vastgelegd.

Comment

Morgenstond heeft goud in de mond, mooi de sfeer gevangen. Top
      Mvg
      Suske

Comment

Dit is idd heel sfeervol Eddy.
        Knappe plaat !
        Mvg.

Comment

Heel knappe sfeer en voor mij een bekend beeld, mijn ouders zijn fervente vissers.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Je zou goesting krijgen om erbij te zitten. Mooi de sfeer weergegeven!
            Grt. Ria

Comment

naar mijn smaak
              iets te bleek (opgelicht?)
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                naar mijn smaak
                iets te bleek (opgelicht?)
                Volgens mijn smaak lijkt dit beeld het meest op de realiteit van dat tijdstip. De zon is juist opgekomen.
                Bij tegenlicht zal je dikwijls de schaduwen (voorgrond) moeten oplichten Michel anders heb je een silhouet als visser, omdat onze camera die dynamiek niet heeft.
                Het menselijke gezichtsvermogen kan f10-14 stops aan en ziet dus meer dan het silhouet van de visser.
                Maar je hebt dat toch allemaal geleerd tijdens je opleiding fotografie.
                Een silhouet foto kan ook mooi zijn maar is dikwijls niet de realiteit van wat we zien met onze ogen.
                mvg,
                Eddy
                Last edited by eddy007; 23 mei 2015, 02:35.
                Smaken verschillen

Comment

Zeer mooi, met een fantastische sfeer. De belichting is wat mij betreft dik in orde. Alleen een zeur als ik ziet dan weer wel dat de reflectie op het water lichter is dan de lucht.
                  Het is overigens ± 24 stops. En de camera's van Canon, Nikon en consorten slechts de helft. Dus die hebben nog veel om op te lossen !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Mooi en sfeervol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Zeer mooi, met een fantastische sfeer. De belichting is wat mij betreft dik in orde. Alleen een zeur als ik ziet dan weer wel dat de reflectie op het water lichter is dan de lucht.
                      Het is overigens ± 24 stops. En de camera's van Canon, Nikon en consorten slechts de helft. Dus die hebben nog veel om op te lossen !
                      Ik zal iets duidelijker zijn Johan, het menselijk gezichtsvermogen kan 10 à 14 stops meer aan. Het woordje meer ontbrak. De grote sensor camera's hebben een Dynamic Range van 12 stops.

Je zeurt niet door op te merken dat de reflectie niet donkerder is maar dat is volgens mij het effect van "de mist" die over het water hangt. Ik heb dat op al mijn mistfoto's.

mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

Comment

Bedankt voor de nadere uitleg, Eddy.
                        Ik weet ook wel dat je mij geen zeur vindt. Dat laat ons wederzijds respect gewoon toe.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                        X