Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Volgens mijn smaak lijkt dit beeld het meest op de realiteit van dat tijdstip. De zon is juist opgekomen.
Bij tegenlicht zal je dikwijls de schaduwen (voorgrond) moeten oplichten Michel anders heb je een silhouet als visser, omdat onze camera die dynamiek niet heeft.
Het menselijke gezichtsvermogen kan f10-14 stops aan en ziet dus meer dan het silhouet van de visser.
Maar je hebt dat toch allemaal geleerd tijdens je opleiding fotografie.
Een silhouet foto kan ook mooi zijn maar is dikwijls niet de realiteit van wat we zien met onze ogen.
mvg,
Eddy
Zeer mooi, met een fantastische sfeer. De belichting is wat mij betreft dik in orde. Alleen een zeur als ik ziet dan weer wel dat de reflectie op het water lichter is dan de lucht.
Het is overigens ± 24 stops. En de camera's van Canon, Nikon en consorten slechts de helft. Dus die hebben nog veel om op te lossen !
Zeer mooi, met een fantastische sfeer. De belichting is wat mij betreft dik in orde. Alleen een zeur als ik ziet dan weer wel dat de reflectie op het water lichter is dan de lucht.
Het is overigens ± 24 stops. En de camera's van Canon, Nikon en consorten slechts de helft. Dus die hebben nog veel om op te lossen !
Ik zal iets duidelijker zijn Johan, het menselijk gezichtsvermogen kan 10 à 14 stops meer aan. Het woordje meer ontbrak. De grote sensor camera's hebben een Dynamic Range van 12 stops.
Je zeurt niet door op te merken dat de reflectie niet donkerder is maar dat is volgens mij het effect van "de mist" die over het water hangt. Ik heb dat op al mijn mistfoto's.
Comment