Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paasvakantie in Normandië : Part 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paasvakantie in Normandië : Part 3

Bij deze deel 3 van Normandië.
    Dit zijn enkele foto's genomen in de basiliek van Caen.
    Moeilijke lichtomstandigheden, het was er redelijk donker en in vlekken verlicht.
    Ik heb er proberen het beste van te maken, dit waren de 2 beste beelden die ik kon schieten.

De eerste geeft een redelijk algemeen beeld, maar geeft goed de sfeer weer.
    De tweede is dan meer een detail van de kunst van de ramen en alles er rond. als je goed kijkt zitten er heel wat verborgen afwerkingen rondom.

ik heb in beide beelden geprobeerd om redelijk op de symmetrie te letten.
    in de tweede was dit zeker niet gemakkelijk, aangezien dit zich ongeveer 8 meter hoger bevond. om alles er recht te doen uitzien heb ik redelijk wat perspectief correctie moeten toepassen. Hierdoor paste ook enkel het vierkante formaat

ISO 6400 - F8 - 1/80

ISO 3200 - F5.6 - 1/160
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Re: Paasvakantie in Normandië : Part 3

Pas op met alles volledig recht te zetten, mag iets naar binnen komen( komt natuurlijker over).
    Tweede foto mis ik het puntje van het gewelf.
    Zeker niet slecht gedaan gzien de omstandigheden.
    Grt
    Eric

Comment

Knappe tweede, maar ik volg ivm het puntje.
      Eerste is ook goed maar spreekt me minder aan. Bij deze zo ik eens proberen om de leuning bovenaan aan beide kanten uit de hoek te laten vertrekken, maar dan zal je waarschijnlijk zien dat uw symmetrie niet volledig gelukt is.

Comment

Voetjes van mijnheer in de voorgrond hadden voor mij wel gemogen. Voor de rest: zeer knap. De binnenkant van kerken is echt niet gemakkelijk.

Comment

Goed van kleur en belichting, rest volg ik mijn voorgangers.

Comment

Bij deze zo ik eens proberen om de leuning bovenaan aan beide kanten uit de hoek te laten vertrekken
            +1
            Voetjes van mijnheer in de voorgrond hadden voor mij wel gemogen.
            +1

Combinatie van die 2 zou het shot subliem gemaakt hebben... Nu is het "gewoon" héél erg mooi Goed gedaan!

Comment

Working...
            X