Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
uitkijktoren De Wijers Zonhoven
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: uitkijktoren De Wijers Zonhoven
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk berichtEerst en vooral zou ik de toren rechtzetten, ook zou ik de schaduwen wat oplichten.
Ik vind het een mooie compo
Petermijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtAwel ik twijfel of er aan die toren een rechte kant is.
Ik vind het een mooie compo
Peter
Comment
-
Als ik naar de "balkonnetjes" rechts kijk, dan lijken die toch wat naar beneden te hellen. 't Kan een indruk zijn.
Ik vind het wel een mooi beeld.Mvg Philip
Comment
-
idd staat niet helemaal recht...maar heb daarnet eens geprobeerd om in PS recht te zetten met lineaal....en niet vatbaar voor publicatie....de bomen vielen om....
Fijn om toch deze reacties te mogen ontvangen...en de les ....beter opletten tijdens de shoot zelf......
Comment
-
-
@ JPR - gn probleem hoor.
Als iedereen altijd dezelfde mening moest hebben wordt het hier een saaie boel
Vind eigenlijk dat dit nu al een beetje zo is - teveel "volgers" - 't lijkt hier wel een processie ;-)
OT : de balkonnetjes lopen niet evenwijdig aan het sensorvlak van de camera.
Wat meest naar rechts uitsteekt is de punt van de balkonnetjes.
Vermits we deze punten van onderuit zien, vormt dat driehoekjes. Das normaal.
De relingen lopen evenwijdig met het beton dus die staan voor ons oog ook scheef.
Een loodlijn door de meest rechtse punt van de balkonnetjes werkt misschien nog het best.
Maar ook hier twijfel want maar misschien heeft de architect ook daar de scheve lijnen doorgetrokken.
Maar ok - wellicht heb je gelijk dat het niet 100% rechtstaat - veel scheelt het niet denk ik
@ Freddy - als je iets wil corrigeren dan moet je met lenscorrecties werken.
Das niet hetzelfde als de foto draaien
Groeten,
Petermijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht@ JPR - gn probleem hoor.
Als iedereen altijd dezelfde mening moest hebben wordt het hier een saaie boel
Vind eigenlijk dat dit nu al een beetje zo is - teveel "volgers" - 't lijkt hier wel een processie ;-)
OT : de balkonnetjes lopen niet evenwijdig aan het sensorvlak van de camera.
Wat meest naar rechts uitsteekt is de punt van de balkonnetjes.
Vermits we deze punten van onderuit zien, vormt dat driehoekjes. Das normaal.
De relingen lopen evenwijdig met het beton dus die staan voor ons oog ook scheef.
Een loodlijn door de meest rechtse punt van de balkonnetjes werkt misschien nog het best.
Maar ook hier twijfel want maar misschien heeft de architect ook daar de scheve lijnen doorgetrokken.
Maar ok - wellicht heb je gelijk dat het niet 100% rechtstaat - veel scheelt het niet denk ik
@ Freddy - als je iets wil corrigeren dan moet je met lenscorrecties werken.
Das niet hetzelfde als de foto draaien
Groeten,
Peter
Comment
-
Hoi jpr hoe heb je het nu recht gezet met een' loodlijn vanuit het meest rechtste (=bovenste balkonnetje) ? Of met lens correctie....fijn om dat linkje te plaatsen hoefd helemaal niet weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtHoi jpr hoe heb je het nu recht gezet met een' loodlijn vanuit het meest rechtste (=bovenste balkonnetje) ? Of met lens correctie....fijn om dat linkje te plaatsen hoefd helemaal niet weg
Comment
-
-
-
Als het gevoel de werkelijkheid overstijgt zou ik de foto op het zicht (de "balkonnetjes") rechtzetten.
Eigenlijk vind ik het een groter probleem dat ik door teveel tussen de bomen en takken naar de toren moet kijken.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
Comment