Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby shoot (1)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Baby shoot (1)

Allen,

Ik heb mijn eerst newborn sessie gedaan.
    Ik zal enkele foto's posten ervan voor jullie eerlijke feedback.

Alvast bedankt!

Newborn by droopdog_13, on Flickr

35mm
    f/1.8
    1/250
    iso 400
    Last edited by Droopdog; 30 maart 2015, 11:17.

Re: Baby shoot (1)

Ik ken er niet veel van.
    Ik zie wel dat de compo, belichting + scherpte niet in orde zijn.
    Hier bij Nicky Jacobs zijn genoeg voorbeelden te vinden, hoe het wel moet.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Ik weet dat dit heel moeilijk is, maar moet Eddy bijtreden ivm scherpte en belichting.
      Veel te zware schaduwen zoals in het gezichtje en beentjes. Het voetje is overbelicht.
      Heb nog zoveel te leren

Comment

Bedankt eddy en sproet voor de reacties.
        Ik kan zeker volgen in de belichting (ik zie wel graag "zware" fotos maar misschien niet ideaal voor een baby.)

Vraagje ivm de scherpte. Ik heb steeds proberen scherp te stellen op het gezicht maar merk dat met mijn f/1.8 bij vele foto's dit te laag is.
        Wat zou in deze foto dan allemaal scherp moeten zijn? Voor mij is duidelijk dat de voetjes onscherp zijn maar rest ook?

Comment

Een baby in een zee van licht, of een baby omarmd door de duisternis, .... Het zijn twee mogelijkheden die mogelijk zijn.
          Een foto waarbij je een mooi spel tussen licht en schaduw maakt, zal zeker en vast kunnen. Maar om dit te veroorzaken, probeer je als fotograaf wel al goed te kijken hoe je te werk gaat met je licht omdat effect te veroorzaken.
          Heb je bij deze met natuurlijk licht gewerkt of heb je externe lichtbronnen ingeschakeld ?
          Ik weet niet wat je eventueel al in nabewerking aan deze gedaan hebt, maar de kleur komt niet zo goed over. Ook vreemde verkleuring aan de linkerhand ( gezien vanuit kijkersstandpunt ).

Volgende tips kan je eventueel meenemen bij een nieuwe shoot :
          * Probeer te werken , indien mogelijk, met raamlicht. Plaats de baby heel dicht bij een groot raam en dan krijg je als gratis en voor niks je licht cadeau. Plaats je de baby wat verder van het raam, dan krijg je daarbovenop nog wat licht en schaduwspel cadeau. Je zal een natuurlijk overgang krijgen tussen lichte en donkere partijen . Want het deel van de baby dat het verst van het raam af is, zal sowieso al iets minder licht krijgen dan de kant die het dichts bij het raam is.
          * Je kan ook nog een reflectiescherm plaatsen aan de donkerste kant van de baby. Hierdoor wordt die kant wat opgelicht en krijg je een evenwicht tussen de beide zijden. Dan maak je natuurlijk wel een beeld met minder " lichtspel ". Een reflectiescherm kan je al hebben met behulp van een stuk isomo.
          * Probeer , indien je werkt met attributen, zoals hier het doek, ook daar wat aandacht voor te hebben.Nu lijkt het een beetje vlug vlug gedaan.Het doek oogt wat slordig gedrapeerd rond de baby. Ofwel neem je de tijd om dergelijke doeken te gebruiken in een shoot, ofwel i, indien er te weinig tijd is, laat ze je achterwege en werk je met een naakte baby of met de eigen kledij van de baby.
          * Werken op een f 1,8 kan, maar weet dat je je toestel dan heel goed moet kennen. Je moet zelf ook al kunnen inschatten op welke afstand je kan werken om nog wat scherps over te houden. Hoe dichter je werkt met je 1,8 hoe sneller je verliest aan scherpte. Maak je de afstand tussen jezelf en je onderwerp wat groter, dan is dat iets minder.
          Nu, een 1,8 voor een totaalbeeld zoals dit , zal sowieso moeilijkheden opleveren. Niet alle lichaamsdelen zijn even ver van je lens verwijderd, waardoor heel wat zaken al in de onscherpte verdwijnen.
          * Als je dit type van fotografie nog aan het leren bent, zou ik aanraden om al niet op de uitersten van je toestel te gaan werken. ZO is die 1,8 al het uiterste van je lens en dat levert sowieso al wat problemen op, als je op de randwaarden van je toestel werkt. Werk eerst op comfortabele instellingen, er komt daarna wel tijd om dieper te experimenteren.

Misschien kan je hiermee wel aan de slag bij een volgende shoot.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Ik volg Eddy

Voor mijn smaak een baby liefst omgeven door zacht licht en zachte tonen.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Allen, bedankt voor de reacties!
              Deka, bedankt voor de uitgebreide bespreking en tips! Deze foto is gemaakt met natuurlijk daglicht, dicht bij een raam. (Was wel niet heel groot raam)

De doeken waren inderdaad snel gedrapeerd, baby sliep niet diep genoeg

Ik ga zeker bij volgende shoot (als er nog baby's beschikbaar zijn ) rekening houden met uw tips!
              Ik zal in loop van week nog wel eens een ander type foto posten van deze shoot.

Comment

ik volg iedereen hier; maar het is toch al een goeie start.
                Kijk ook eens naar de foto's van Jill.tje hier (ze is hier niet echt meer aanwezig, maar wel op Facebook)
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

volg voorgangers,grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Ik ken er niet veel van.
                    Ik zie wel dat de compo, belichting + scherpte niet in orde zijn.
                    Hier bij Nicky Jacobs zijn genoeg voorbeelden te vinden, hoe het wel moet.
                    mvg,
                    Eddy
                    Kan er volledig inkomen.
                    Mvg
                    Suske

Comment

Working...
                    X