Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Gavers - Harelbeke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Gavers - Harelbeke

    ISO 100 - F16 - 15"
    Untitled by bart_salembier, on Flickr

    ISO 100 - F11 - 5"
    Untitled by bart_salembier, on Flickr

    Een blits bezoekje aan de Gavers in Harelbeke, activiteit mogen staken wegens regenbui. Heb niet zoveel mooie beelden kunnen schieten, behalve deze twee, ik vond ze wel een bepaalde sfeer uitstralen.

    Heb er wat zitten experimenteren met mijn variabele ND filter (HAMA ND2-400mm), ik wou een langere sluiter om het water wat uit te vlakken.
    Het is nog niet perfect, maar het is natuurlijk ook geen Big Stopper...
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

  • #2
    Re: De Gavers - Harelbeke

    Voorkeur voor de 2de, maar toch enkele puntjes voor verbetering vatbaar volgens mij.
    1 daarvan, en dat doe ik altijd bij foto's aan de gavers, is die lelijke verlichtingsmasten wegwerken in de verte.
    Ik merk ook een soort donkere halo rondom de "poort" naar de steiger.
    Weersomstandigheden zitten inderdaad niet mee, vandaar wel een goede keuze voor ZW.
    De bovenzijde van de poort had ik ook niet laten samenvallen met de rand van het water.

    Comment


    • #3
      Re: De Gavers - Harelbeke

      Voor mij qua compo, is de 2e de betere !
      De donkere halo's vallen zeker op.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: De Gavers - Harelbeke

        Nog wat poetswerk aan - maar verder een mooie
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: De Gavers - Harelbeke

          voorkeur voor de weidsheid van de tweede: maar die vignet is te nadrukkelijk en langs de stijlen van de poort zie je teveel bewerkingssporen.
          Niet geschoten is altijd mis ...

          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

          Comment


          • #6
            Re: De Gavers - Harelbeke

            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
            voorkeur voor de weidsheid van de tweede: maar die vignet is te nadrukkelijk en langs de stijlen van de poort zie je teveel bewerkingssporen.
            +1.
            Mvg.

            Comment


            • #7
              Re: De Gavers - Harelbeke

              Goed gekozen standpunt, maar de storende en opvallende elementen zijn al vermeld. De sfeer en de diepte vind ik prima en gelukkig is het water geen platte uitgevlakte ijsmassa geworden
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: De Gavers - Harelbeke

                Misschien even off topic maar kan iemand uitleggen hoe je die halo kan vermijden of wegdoen? Ik heb het reeds aan velen gevraagd maar de meeste weten niet wat halo is..... en nu het hier toch ter sprake komt is het misschien toepasselijk voor deze foto's.

                Verder ben ik akkoord met bovenstaande commentaren.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: De Gavers - Harelbeke

                  Bedankt voor de reacties & tips, ik probeer een goeie update te maken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Misschien even off topic maar kan iemand uitleggen hoe je die halo kan vermijden of wegdoen? Ik heb het reeds aan velen gevraagd maar de meeste weten niet wat halo is..... en nu het hier toch ter sprake komt is het misschien toepasselijk voor deze foto's.

                  Verder ben ik akkoord met bovenstaande commentaren.
                  Inderdaad, hoe kan je dit vermijden of wegwerken?
                  Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                  Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Gavers - Harelbeke

                    Tijdens het "schilderen" flink vergroten en zo nauwkeurig mogelijk werken.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Gavers - Harelbeke

                      Voor mij de onderste, in de bovenste vind ik de aanloop buiten proportie maar daar hebben die figuren dan weer iets
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Gavers - Harelbeke

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Tijdens het "schilderen" flink vergroten en zo nauwkeurig mogelijk werken.
                        In deze bewerking werd er niet geschilderd...


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                        Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Gavers - Harelbeke

                          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                          Misschien even off topic maar kan iemand uitleggen hoe je die halo kan vermijden of wegdoen? Ik heb het reeds aan velen gevraagd maar de meeste weten niet wat halo is..... en nu het hier toch ter sprake komt is het misschien toepasselijk voor deze foto's.
                          De foto bij de opname correct maken en nadien niet te hard aan de schuivertjes trekken. Easy peasy.
                          Niet geschoten is altijd mis ...

                          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Gavers - Harelbeke

                            kies voor de tweede,tof grts,Jozef
                            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Gavers - Harelbeke

                              voor mij is de eerste hier de blikvanger hoor.
                              Die halo's (daar zondig ik mij ook wel aan bij mijn zw-bewerkingen)
                              zoals y-cam reeds schreef: minder hard aan de schuivertjes trekken.
                              Nik?

                              enne....
                              door je foto in het midden te plaatsen 'kijkt' ie mooier
                              Last edited by noenkelMi; 30 maart 2015, 22:27.
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

                              Comment

                              Working...
                              X