Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Een beetje krap tegen het bovenkant en een sensorvlekje (simpel weg te werken hoor)
Ik zou dat ook wel eens willen proberen. Moet ik even gaan opzoeken hoe dit werkt.
Omgekeerde lens werd al vele jaren terug toegepast. Je experiment mag er zeker wezen. Bovenaan kan je een tipje wegwerken en dan valt "krap" al weg. Onderaan had de hoek waar je initialen staan ook soft gemogen zoals in de andere hoek wat misschien een verbetering aan presentatie zou bewerkstelligen.
Een beetje krap tegen het bovenkant en een sensorvlekje (simpel weg te werken hoor)
Ik zou dat ook wel eens willen proberen. Moet ik even gaan opzoeken hoe dit werkt.
Omgekeerde lens werd al vele jaren terug toegepast. Je experiment mag er zeker wezen. Bovenaan kan je een tipje wegwerken en dan valt "krap" al weg. Onderaan had de hoek waar je initialen staan ook soft gemogen zoals in de andere hoek wat misschien een verbetering aan presentatie zou bewerkstelligen.
Update geplaatst, ditmaal zonder vlekje
Uitsnede ook ietwat aangepast. Bedankt voor de tip.
Was inderdaad bovenaan wat krap in het kader, maar met deze techniek kan je echter niet in- of uitzoomen. En ook een stapje achteruit is niet mogelijk, want dan gaat de scherpte ook weer weg.
Update geplaatst, ditmaal zonder vlekje
Uitsnede ook ietwat aangepast. Bedankt voor de tip.
Was inderdaad bovenaan wat krap in het kader, maar met deze techniek kan je echter niet in- of uitzoomen. En ook een stapje achteruit is niet mogelijk, want dan gaat de scherpte ook weer weg.
Hierin heb je gelijk Thomas want ik ken deze techniek. Maar wat ik bedoelde is dat je bij een nabewerking het bovenste tipje van het blad kan wegclonen, dit merkt niemand en moet je u niet verplaatsen (wat toch onmogelijk is). Nu heb je een vergroting gemaakt (uitsnit). Blijf ook voorstander van dezelfde softhoek links als rechts. Blijf maar verder experimenteren want je zit op de goede weg.
Comment