Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Appelsienen of mosselen ? + twee met een beetje meer pit
Dank voor de reactie. Die heldere hemel op de achtergrond maakt het niet gemakkelijk voor mij.
Heb een klein beetje meer pit gegeven aan de constructie, maar dan wordt die hemel al snel helemaal wit ... en ik heb altijd schrik om te overdrijven met de schuivertjes.
Ik weet trouwens niet waar al die foto's met een mooi wit Opera House vandaan komen. Dat dak is helemaal niet wit.
Ik heb in mijn leven dat ding al een paar keer gezien, in verschillende seizoenen en met verschillende weersomstandigheden - en het is nooit wit.
Vele zeggen dat het gebouw de vorm heeft van mosselschelpen, maar voor zover ik weet heeft de architect inspiratie gevonden in een schil (of een kwartje) van een appelsien.
Ik weet niet wie gelijk heeft, maar het blijft een prachtig stukje architectuur.
Comment