graag tips ter verbetering van deze foto, met dank
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Een beetje dreigend
Collapse
X
-
-
Re: Een beetje dreigend
Ik vind het op zich zeker geen slechte foto. Heel mooi dreigende wolken, spoorlijn maakt de foto niet té saai.
Wat ik zou gedaan hebben/doen:
- Moest er een trein op gestaan hebben, had de foto meer verhaal gehad (trein ziet slecht weer komen en rijdt er van weg...)
- Iets meer pano van maken. De halve, hele donkere wolk bovenaan stoort me wat, dus ik zou onder en boven een stuk afdoen
- Iets meer details uit de donkere stukken halen (vooral gras en spporwegberm, bomen achteraan zou ik af blijven want is mooi silhouet)
- Eventueel overwegen in contrastrijke Z/W voor nog wat meer drama...
Als je wil probeer ik vanavond eens uit...Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
Mijn fotoalbums
-
Ik zou spiegelen, een stukje voorgrond en een stukje lucht er af, een panorama gaat de diepte die je verkrijgt door de spoorweg benadrukken.
Dan iets meer contrast en structuur in de lucht steken en eventueel wat groen van het gras gaan verzadigen (maar subtiel).
Comment
-
De hooglichten in de lucht wat temperen en een beetje "spelen" met de helderheid in de licht.
In LR perfect te doen met een verloopfilter.
Ik volg ook ivm detail in donkere delen, schaduwen wat oplichten denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk berichtIk vind het op zich zeker geen slechte foto. Heel mooi dreigende wolken, spoorlijn maakt de foto niet té saai.
Wat ik zou gedaan hebben/doen:
- Moest er een trein op gestaan hebben, had de foto meer verhaal gehad (trein ziet slecht weer komen en rijdt er van weg...)
- Iets meer pano van maken. De halve, hele donkere wolk bovenaan stoort me wat, dus ik zou onder en boven een stuk afdoen
- Iets meer details uit de donkere stukken halen (vooral gras en spporwegberm, bomen achteraan zou ik af blijven want is mooi silhouet)
- Eventueel overwegen in contrastrijke Z/W voor nog wat meer drama...
Als je wil probeer ik vanavond eens uit...vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtDit is toch identiek dezelfde als deze die je geplaatst had op 6 maart, maar die nu helaas samen met z'n up verdwenen is ???Moderator Note: Neen, dit is een ander beeld, weliswaar uit dezelfde reeks.
...maar Bommasien: dat je foto's al na twee weken verdwijnen, dat is wel tegen de geest van het forum (en het reglement).Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Ik zou.... Je kan .... Een beetje dit, een beetje dat... Is er nog iets goeds aan deze foto ? Ja, dat de maker geprobeerd heeft om er iets van te maken naar eigen persoonlijk inzicht en smaak - wat we allemaal doen - en deze laatste wordt niet overal hetzelfde gegeten. Voor mij gewoon goede opname maar gebrek aan inhoud. Sfeer is wel aanwezig.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtIk zou.... Je kan .... Een beetje dit, een beetje dat... Is er nog iets goeds aan deze foto ? Ja, dat de maker geprobeerd heeft om er iets van te maken naar eigen persoonlijk inzicht en smaak - wat we allemaal doen - en deze laatste wordt niet overal hetzelfde gegeten. Voor mij gewoon goede opname maar gebrek aan inhoud. Sfeer is wel aanwezig.Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
Mijn fotoalbums
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk berichtWaar komt deze reactie nu van? De TS vroeg hoe ze de foto kon verbeteren. Ik heb haar tips en info gegeven over hoe IK het zou doen, terwijl ik het zelf al een hele mooie foto vond. Niemand hier heeft haar foto afgebroken hé.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtMaak je maar eens goed kwaad, het zal je deugd doen ook al is het voor niets nodig. Je zal Sien wel uitstekend geholpen hebben waarvoor je een pluim verdiend en mijn reactie is algemeen en niet op jou persoonlijk gericht !Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
Mijn fotoalbums
Comment
-
Comment