Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik probeer bij het maken van een foto een eindresultaat voor ogen te hebben. Bij het maken van de foto's was ik al in Zwart Wit aan het denken. Soms begin ik aan een shoot met als doel Zwart Wit foto's, meestal zet ik de camera dan ook in Monochrome, hoewel ik RAW fotografeer en dat dus geen enkele invloed heeft. Ook bij het maken van concertfoto's denk ik soms 'Dit gaat goed in 'Zwart Wit' werken'. Op concerten moet het heel snel gaan dan is dat moeilijker natuurlijk maar toch ben ik daar ook vaak mee bezig. Zo maak ik vaak een compositie met de bedoeling om een vierkante foto te maken. Dat helpt mij om snel door de nabewerking te raken, doordat ik weet waar ik naartoe wil met een beeld.
Comment