Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helfire pass

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Helfire pass

Er zijn zo van die plaatsen op de wereld, waar je als mens ERG stil van wordt.
    In dit geval de de Helfire pass in Thailand. (onderdeel van de beruchte Birma-spoorweg) Men zegt dat er voor elke biels op het traject een dode is te betreuren.

Helfire pass.

Graag op een zwarte achtergrond bekijken. Dank u.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: Helfire pass

knap, ik weet dat het deel uit maakt van het verhaal, maar die vlagjes storen wat in het kleurengeheel.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Comment

Goed bekeken en in beeld gebracht, maar de vlagjes kunnen toch weggekloond worden.
      Mvg
      Suske

Comment

Ik zou helemaal niets wegklonen. Een doodlopend spoor trekt eerst de aandacht (cynisch genoeg doodlopend) om dan je aandacht naar het beetje kleur te brengen. Net dat beetje kleur maakt in dit geval het (herdenkings-)verhaal.
        Voor mij is hier niet enkel het spoor op zich maar ook het verhaal (deels) weergegeven, ik vind dit knap gedaan.
        mvg,
        Luc
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Nog nooit van gehoord (misschien een gat in mijn cultuur),maar wel een mooie site die je goed hebt gebracht.

Comment

De foto zorgt voor een dramatisch verhaal en soms kan dat gekleurd zijn. De uitleg is overbodig wat duidt op een inhoudelijk veelzeggend beeld !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Een sprekend beeld
              Hier ga je toch helemaal niets wegclonen....
              https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Mooi beeld - eventueel de rand onderaan evenwijdig plaatsen aan de biels.
                En die twee verre wandelaars hadden wat dichter mogen staan.
                Groeten,
                Peter
                mijn website : klik

Comment

Een momentopname van iets waar een heel verhaal achter schuilt, en je hebt dat prachtig vastgelegd . Misschien was het inderdaad niet slechter geweest, zoals Peter vermeld, dat de 2 wandelaars / toeristen (?) iets meer in de picture kwamen, maar sowieso mooie foto !
                  Greetz
                  Dirk
                  Always happy to learn !

Comment

boeiende foto (als ik al iets zou wegpoetsen zouden het de 2 toeristen zijn)
                    Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Allen zeer bedankt voor reacties. Fijn om te vernemen dat het verhaal op de foto overkomt.
                      Het wegpoetsen van de attributen die nabestaanden daar hebben geplaatst, vind ik zelf ongepast. Dat zou het in "real life" toch ook zijn ?
                      Kleine sorry, omdat ik over het hoofd heb gezien, dat de Birma spoorweg in België niet zo'n deel uitmaakt van de geschiedenis als van de Nederlandse.
                      Een deel van de krijgsgevangenen waren nl. Nederlanders, die afkomstig waren van voormalig Nederlands-Indië. (het huidige Indonesië)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                      X