Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik mag dit beeld wel. Kleur, lichtinval vind ik heel aangenaam.
Je hebt de lensvervorming willen aanpassen, niet slecht gedaan, maar nog niet optimaal.
het rechtse gebouw staat zichtbaar op instorten.
Ik stel voor om dat bouwvallig gebouw weg te snijden, dan krijg je ook meer diepte.
De kraan staat ook nog niet optimaal recht. Maar met de voorgestelde verbeteringen krijg je een al ietwat beter beeld.
Nog grotere verbetering is : opnieuw je oorspronkelijk raw foto te gebruiken en werken als volgt :
eerst foto rechttrekken, nadien perspectief corrigeren en dan indien nodig ook schuintrekken en rechtzetten. Hulplijnen gebruiken. Succes ermee.
Bon, ik ben helemaal opnieuw begonnen. Maar ik heb de indruk met het rechtzetten van de kraan dat het gebouw wat vervormd.
Nu, ik heb ook weinig tot geen ervaring met fotobewerking. Mijn 2 gebruikte tools zijn, LightZone en Gimp for windows
Maar in ieder geval bedankt voor de tips. Ik moet zeggen, de vervorming rechttrekken is niet zo makkelijk. Zo heb ik ook nog foto's genomen van het stadhuis en de Kathedraal van op de grote markt, maar daar krijg ik het niet in orde. Dan ziet het er helemaal al niet meer uit.
Frakske inderdaad het rechttrekken van vervormingen is een der moeilijkste dingen in de fotografie. LichtZone ken ik niet en Gimp van naam maar er nooit mee gewerkt. Maar je up is voor mij al een heel pak beter, zo had ik het ook meer voor ogen. Ik was vergeten te zeggen het ook ietsjes te verscherpen, de foto kan het nog aan. Maar zo, het stoort me ook niet.
Misschien toch maar eens laten zien. Oorspronkelijke en wat je ervan maakt. (Een per keer hoor). Dan kunnen we je wijzen wat je fout doet. Soms moet je rechttrekken op de horizontale lijnen en soms op de verticale lijnen. misschien helpt je dat even verder.
Comment