Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koolmees

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • koolmees

    Deze foto vond ik eigenlijk moeilijk om te maken omdat men lens op hol sloeg.......kreeg hem moeilijk op de juiste plaats scherp gesteld...en ondertussen dus de opstelling maar weer gewijzigd...

    DSC_2589 by freddy.houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: koolmees

    Hier is scherp gesteld op de takjes. Had je niet de mogelijkheid om manueel scherp te stellen op het meesje?

    Comment


    • #3
      Re: koolmees

      wat ik bij jou foto's vooral mooi vind is je compositie en de wil deze vast te leggen. Fraai beeld Over het scherpstellen heeft JPR je al een richtlijn gegeven, vooral ter verbetering, want daarvoor plaats je hem ook nietwaar ? Maar deze zou ik vast ook bewaren.

      Comment


      • #4
        Re: koolmees

        Hier is scherp gesteld op de takjes. Had je niet de mogelijkheid om manueel scherp te stellen op het meesje?
        Dacht dat ik scherp gesteld had op zijn oogske...veel tijd krijg je natuurlijk niet....maar je bedoeld men tele op M zetten ipv AF ..ga ik eens proberen...had daarstraks mss kunnen gebruiken toen ik goudvinken voor men lens kreeg doch zaten wat diep tss de takken waardoor ik niet scherp gesteld kreeg....

        vooral ter verbetering, want daarvoor plaats je hem ook nietwaar ? Maar deze zou ik vast ook bewaren.
        zeker en vast daar doe ik het voor om te leren...bedankt trouwens ...
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: koolmees

          [QUOTE=freddy69;4289906]Dacht dat ik scherp gesteld had op zijn oogske...veel tijd krijg je natuurlijk niet....maar je bedoeld men tele op M zetten ipv AF ..ga ik eens proberen...had daarstraks mss kunnen gebruiken toen ik goudvinken voor men lens kreeg doch zaten wat diep tss de takken waardoor ik niet scherp gesteld kreeg....

          Ja, idd dat bedoelde ik. Met M focus kan je zelf bepalen waarop je wil scherpstellen, in dit geval het meesje.

          Comment


          • #6
            Re: koolmees

            Ja het is iets wat het niet had moeten zijn. We leren allen wel van de missers.

            Comment


            • #7
              Re: koolmees

              Manueel scherpstellen is niet zo eenvoudig. Het vogeltje is constant in beweging en verdwijnt zo uit je dof. Op Canon zet ik het toestel op AI servo in. Je riskeert wel dat je lens hunt door de takken die voor het vogeltje zijn.
              Zet eens een niet gecropte versie van het vogeltje. Ik denk dat je het weer te beeldvullend tracht te maken.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment

              Working...
              X