Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tulp + vb enkele foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tulp + vb enkele foto

    Mijn eerste poging tot het stacken van een macro. Foto bestaat uit 10 foto's.





    Op vraag een willekeurige foto uit de fotoreeks genomen als vb.

    Bedankt om te kijken
    Last edited by Anaisje; 12 maart 2015, 19:18.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: Tulp

    Toppie, prachtig
    Het zal moeilijk zijn om met je volgende stackings beter te doen.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Tulp

      Kan ook alleen maar zeggen

      Comment


      • #4
        Re: Tulp

        Nou ja, wat zal ik dan zeggen? Zéér mooi!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Tulp

          Verheffende trap van stacking-fotografie!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: Tulp

            Heel mooi zal ik ook zeggen, maar ik zit ook met een vraag, hoe ziet die tulp eruit op één opname?

            Comment


            • #7
              Re: Tulp

              Geslaagde poging allesinds!

              Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
              Heel mooi zal ik ook zeggen, maar ik zit ook met een vraag, hoe ziet die tulp eruit op één opname?
              ik ben hier ook wel benieuwd naar, vind het wil interessant om ook eens uit te proberen.
              Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
              Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

              Comment


              • #8
                Re: Tulp

                ...dit is geen poging! Dit is gewoon heel goed gedaan. Scherp wat scherp moet zijn, belichting zeer goed, achtergrond zeer goed, ook het verloop van voorgrond naar achtergrond.
                De bloem zelf vind ik nu niet de mooiste, maar dat ik persoonlijk natuurlijk, technisch vind ik je foto heel erg goed (hooguit mss hooglichten iets milderen, maar dat kan ook aan mijn scherm liggen...).
                De discussie wordt elders gevoerd maar dit hoort, naar mijn mening, niet meer thuis in de beginnershoek!
                (maar hier krijg je tenminste reactie natuurlijk)

                mvg,
                Luc
                "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                Comment


                • #9
                  Re: Tulp

                  Schitterend resultaat, moeilijk gaat dus ook
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tulp

                    Het resultaat is er. De volledige bloem is scherp.
                    Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd en zou ook niet weten hoe dit precies moet.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tulp

                      Leuk, erg mooi. Ik ben benieuwd naar je volgende

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tulp

                        knap gedaan
                        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                        Grt. Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tulp

                          Heel goed gedaan.
                          Grt
                          Eric

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tulp

                            Amai, heel erg mooi!
                            - 10 000 luchtballonnen kleuren de horizon.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tulp

                              Heel mooi zal ik ook zeggen, maar ik zit ook met een vraag, hoe ziet die tulp eruit op één opname?
                              De opname van een willekeurige foto uit de reeks genomen om te laten zien. Ik hoop aan de verwachting zo van dwarsligger en bart salambier te voldoen.
                              Met de macrolens alleen kom je niet ver genoeg, zelfs met een dichtgeknepen diafragma krijg je niet eenzelfde resultaat. Kan je zien in mijn vorig drieluikje op F18.
                              Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd en zou ook niet weten hoe dit precies moet.
                              Zibro, mijn macroslede ligt hier al een jaar in de kast te wachten. Brombeer had deze in gebruik genomen en ik wou toch ook eens een poging wagen. Toen de bloem van de stengel afbrak dacht ik om er eens een stack van te maken. Al het nodige materiaal stond toch al opgesteld. Ik moest enkel de bloem positioneren, toestel opschroeven en ik kon aan de slag met de nodige raadgevingen die ik kreeg. Voorzichtig de macroslede bedienen en met live view werken om op scherpte te beoordelen en het doel niet voorbij te schieten. Kan je verzekeren dat het nauwkeurig werken is. Draadontspanner en telkens wachten tot alle trillingen van het verplaatsen op de slede weg zijn.
                              Het zal moeilijk zijn om met je volgende stackings beter te doen.
                              Eddy, ik beschouw dit eerder als een toevalstreffer dan echt goed kunnen. De weg is vast nog lang om de kwaliteit te kunnen handhaven. Daar ik overal wel iets van probeer mee te pikken ben ik het een volgende keer vast al weer voor een deel vergeten. Afwachten zeker.
                              ...dit is geen poging! Dit is gewoon heel goed gedaan. Scherp wat scherp moet zijn, belichting zeer goed, achtergrond zeer goed, ook het verloop van voorgrond naar achtergrond.
                              ifiamminghi, als je bovenstaande gelezen hebt weet je dat dit om een poging en geen goed kunnen gaat. Van de hooglichten kan je gelijk hebben, die zijn niet zo mooi geel maar ook niet uitgebrand. De bloem lag op een werkblad met daglicht dat van links op de bloem kwam. Rechts zie je ook een wat andere kleur in de schaduwpartij. Ik heb geen reflector of iets anders gebruikt om meer egaal te werken. Het was in eerste instantie een oefening om de techniek aan te leren. Ik zie waar het nog beter kan, daarom staat die hier nog en niet elders.
                              Allen bedankt voor het schrijven
                              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                              Comment

                              Working...
                              X