Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De modellen hadden er duidelijk zin in, zo te zien.
Vind de derde de leukste in de rij.
Technisch gezien kan er nog wat gesleuteld worden, maar dat leer je wel door ervaring.
In de eerste en de tweede foto ligt wat was over de personen.
Dit komt misschien omdat je modellen te dicht bij de lampen stonden die je achtergrond belichtten .... ?
Ook wat vreemd dat je bij 1 een gelere kleur hebt dan bij 2 - 3 ... Anders nabewerkt ?
Indien je in studio werkt, kan je best een grijskaart gebruiken, om op die manieren je kleurbalans wat in evenwicht te houden bij verschillende opnames.
Je kan dan van de grijskaart een manuele witbalans maken en dan krijg je bij de verschillende opnames meer gelijke kleur.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
allen bedankt voor het kijken en de reacties
de foto's zijn niet gelijkmatig bewerkt dat heb ik nu geleerd en ook die grijskaart of kleurenkaart zal ik me zeker aanschaffen,
toch zeker bedankt voor de tips
mvg martine
Comment