Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pimpelmees (3)
Collapse
X
-
-
Re: Pimpelmees (3)
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtDe pose is uniek die twijfels van echtheid oproept welke ik hier niet in twijfel ga trekken.
Mijn achtertuin is beplant met o.a. fruitbomen, allerlei struiken en verschillende hagen en dit op ongeveer 75m van de woning.
Hier heb ik op een open plaats vlakbij enkele hagen, de tak die je op de foto ziet, geplaatst. Dit is dus een tak van ongeveer 1,5m lang die op 2 paaltjes rust.
Op deze tak krijgen mijn modelletjes dagelijks voeder, zodoende heb ik redelijk wat vaste dagelijkse kostgangers op mijn tak.
Ik kan mij verschuilen met mijn camera op ongeveer 2m van deze tak, de vogels zien mij niet. Er is enkel een opening waardoor mijn lens past.
De open plek is speciaal gekozen. De meeste vogels komen op de tak eten, maar ze zitten hier onbeschut. Hierdoor kijken ze tijdens het eten constant op, om te zien of er geen gevaar schuilt. Dat o.a. zorgt in deze foto voor de pose.
Dit, in combinatie met het nodige geduld, heeft deze foto opgeleverd. Om een idee te geven, bij het nemen van deze foto, zat ik toch al een kleine 2 uur in mijn schuilplaats. Had ondertussen al wel andere foto's genomen, maar niet met zo een mooie pose van mijn modelletje.
Comment
Comment