Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dhow sunrise

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dhow sunrise

Ook een plaatje van vorig jaar, toen we vanuit Tanzania naar Zanzibar zijn gevaren.
    De typische karaktervolle bootjes van ginder steken er mooi af tegen de Indische Oceaan.

Graag ook jullie mening!

Groetjes,

Gunther
    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

Re: Dhow sunrise

De wolken boven de horizon zijn wel mooi, daar mag wat meer de nadruk op door de eerder saaie lucht erboven te minderen.
    Ook zie ik veel zwarte puntjes. Dit zijn waarschijnlijk vogels, maar op dit formaat lijken het eerder sensorvlekken.
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Heel mooie, die supermooi wordt indien je in PS (als je daar mee werkt) bij de levels eens gewoon op automatische klikt.
      Je ziet waarom wanneer je je histogram bekijkt.

Comment

Heel mooi.
        Ik zou boven nog wat lucht wegsnijden om toch naar een horizontaal formaat te gaan.

Comment

Bedankt voor jullie reacties!
          Ik heb het histogram eens goed bekeken, maar dat was mooi in balans.
          Bij de automatische omzetting van de levels kreeg ik een vreemd, niet zo fraai resultaat. Dat heb ik dus met rust gelaten.

De tip om naar een horizontaal formaat te gaan heb ik meegenomen. Heb de belichting ook wat aangepast om de wolken boven de horizon te benadrukken.
          Op een groter formaat zie je duidelijk dat de vlekken wel degelijk vogeltjes zijn.

Goede update?

Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunthy Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reacties!
            Ik heb het histogram eens goed bekeken, maar dat was mooi in balans.
            Bij de automatische omzetting van de levels kreeg ik een vreemd, niet zo fraai resultaat. Dat heb ik dus met rust gelaten.

De tip om naar een horizontaal formaat te gaan heb ik meegenomen. Heb de belichting ook wat aangepast om de wolken boven de horizon te benadrukken.
            Op een groter formaat zie je duidelijk dat de vlekken wel degelijk vogeltjes zijn.

Goede update?
            Ik zie nochtans dat er rechts een stuk van het histogram niet gevuld is.
            Maar het is en blijft jouw foto natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik zie nochtans dat er rechts een stuk van het histogram niet gevuld is.
              Maar het is en blijft jouw foto natuurlijk.

Ik snap wat je bedoelt als ik de foto nu open in Photoshop.
              Echter gaf het automatisch "veranderen" van de levels een vreemd resultaat. Manueel aanpassen kan dus ook..
              De rechterkant heb ik nu meer naar het midden gebracht. Nu is er min of meer een evenwicht? Ik heb ook een foto van de histogram bijgevoegd.

Bedankt voor de terechtwijzing!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunthy Bekijk bericht
                Ik snap wat je bedoelt als ik de foto nu open in Photoshop.
                Echter gaf het automatisch "veranderen" van de levels een vreemd resultaat. Manueel aanpassen kan dus ook..
                De rechterkant heb ik nu meer naar het midden gebracht. Nu is er min of meer een evenwicht? Ik heb ook een foto van de histogram bijgevoegd.

Bedankt voor de terechtwijzing!
                Helemaal geen terechtwijzing hoor, gewoon een vaststelling .
                Ik probeer dergelijke zaken meestal eerst met klik op automatisch, bekijk het resultaat, en voldoet het niet dan ga ik manueel aan het schuiven.
                Dat heb je dus heel goed gedaan .

Comment

Je update laat een prima foto zien... houden zo !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Dat "stilleven" in bijna één tint geeft mij een goed gevoel, men kan wellicht door aan bepaalde schuivertjes te trekken iets verbeteren, maar ook verslechteren. Goed en slecht zijn nu extreme waarden en de waarheid ligt er tussenin.

Comment

Working...
                    X