Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ook een plaatje van vorig jaar, toen we vanuit Tanzania naar Zanzibar zijn gevaren.
De typische karaktervolle bootjes van ginder steken er mooi af tegen de Indische Oceaan.
De wolken boven de horizon zijn wel mooi, daar mag wat meer de nadruk op door de eerder saaie lucht erboven te minderen.
Ook zie ik veel zwarte puntjes. Dit zijn waarschijnlijk vogels, maar op dit formaat lijken het eerder sensorvlekken.
FLICKRPHOTOSTREAM
Just try to comprehend that which you'll never comprehend
Heel mooie, die supermooi wordt indien je in PS (als je daar mee werkt) bij de levels eens gewoon op automatische klikt.
Je ziet waarom wanneer je je histogram bekijkt.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het histogram eens goed bekeken, maar dat was mooi in balans.
Bij de automatische omzetting van de levels kreeg ik een vreemd, niet zo fraai resultaat. Dat heb ik dus met rust gelaten.
De tip om naar een horizontaal formaat te gaan heb ik meegenomen. Heb de belichting ook wat aangepast om de wolken boven de horizon te benadrukken.
Op een groter formaat zie je duidelijk dat de vlekken wel degelijk vogeltjes zijn.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het histogram eens goed bekeken, maar dat was mooi in balans.
Bij de automatische omzetting van de levels kreeg ik een vreemd, niet zo fraai resultaat. Dat heb ik dus met rust gelaten.
De tip om naar een horizontaal formaat te gaan heb ik meegenomen. Heb de belichting ook wat aangepast om de wolken boven de horizon te benadrukken.
Op een groter formaat zie je duidelijk dat de vlekken wel degelijk vogeltjes zijn.
Goede update?
Ik zie nochtans dat er rechts een stuk van het histogram niet gevuld is.
Maar het is en blijft jouw foto natuurlijk.
Ik zie nochtans dat er rechts een stuk van het histogram niet gevuld is.
Maar het is en blijft jouw foto natuurlijk.
Ik snap wat je bedoelt als ik de foto nu open in Photoshop.
Echter gaf het automatisch "veranderen" van de levels een vreemd resultaat. Manueel aanpassen kan dus ook..
De rechterkant heb ik nu meer naar het midden gebracht. Nu is er min of meer een evenwicht? Ik heb ook een foto van de histogram bijgevoegd.
Ik snap wat je bedoelt als ik de foto nu open in Photoshop.
Echter gaf het automatisch "veranderen" van de levels een vreemd resultaat. Manueel aanpassen kan dus ook..
De rechterkant heb ik nu meer naar het midden gebracht. Nu is er min of meer een evenwicht? Ik heb ook een foto van de histogram bijgevoegd.
Bedankt voor de terechtwijzing!
Helemaal geen terechtwijzing hoor, gewoon een vaststelling .
Ik probeer dergelijke zaken meestal eerst met klik op automatisch, bekijk het resultaat, en voldoet het niet dan ga ik manueel aan het schuiven.
Dat heb je dus heel goed gedaan .
Dat "stilleven" in bijna één tint geeft mij een goed gevoel, men kan wellicht door aan bepaalde schuivertjes te trekken iets verbeteren, maar ook verslechteren. Goed en slecht zijn nu extreme waarden en de waarheid ligt er tussenin.
Comment