Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Leuke compo hoor.
Knap dat je zo dichtbij bent kunnen komen om dit te fotograferen op 200mm
Ik twijfel wel over de beweging van het snaveltje.
Waarom 1/50 op 200mm?
Zijn snaveltje Sien, want het is het mannetje van de botvink.
Ik denk dat het een tamelijk stevige crop is en die zou ik eventueel wat minderen, want dit zal de scherpte ook ten goede komen, alhoewel deze nu al niet slecht is.
Misschien nog iets het kopje/oogje oplichten.
Toch een pluim dat je het blijft proberen om onze gevederde vrienden vast te leggen met relatief beperkte middelen... ikzelf heb het al lang opgegeven .
Het snaveltje hoeft niet persé scherp te zijn want dan bevriest men beweging, het brengt ons enkel maar wat in verwarring die met scherpte wordt weggenomen Toch een heel goede opname in een goede compo, en het oplichtend voorstel van Djivan is zeker te overwegen.
Leuke compo hoor.
Knap dat je zo dichtbij bent kunnen komen om dit te fotograferen op 200mm
Ik twijfel wel over de beweging van het snaveltje.
Waarom 1/50 op 200mm?
Zijn snaveltje Sien, want het is het mannetje van de botvink.
Ik denk dat het een tamelijk stevige crop is en die zou ik eventueel wat minderen, want dit zal de scherpte ook ten goede komen, alhoewel deze nu al niet slecht is.
Misschien nog iets het kopje/oogje oplichten.
Toch een pluim dat je het blijft proberen om onze gevederde vrienden vast te leggen met relatief beperkte middelen... ikzelf heb het al lang opgegeven .
'k geef niet graag op...bedankt voor je nuttige tips, daarmee poging ondernomen. De crop was niet zo groot hoor, maar vlak voor het vinkje een muur die ik er afcropte
Het snaveltje hoeft niet persé scherp te zijn want dan bevriest men beweging, het brengt ons enkel maar wat in verwarring die met scherpte wordt weggenomen Toch een heel goede opname in een goede compo, en het oplichtend voorstel van Djivan is zeker te overwegen.
Dank u !
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
met gradueer filter LR getracht om enkel 't hoofdje te benaderen.... ook crop wat verruimd. Te laat gezien dat ik het verkeerd had aangepakt! Maar niet getreurd ik heb weer wat bijgeleerd!
Comment