Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regenboog Tanzania

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Regenboog Tanzania

Hallo iedereen,

Hierbij van mij een eerste "echte" bijdrage.
    Was al even schaduwlezer maar wil ook wat gerichte tips krijgen.
    Ben een echte amateur-fotograaf, maar beleef er wel veel plezier aan..
    Zelf heb ik al een diploma van tuin-en landschapsarchitect, maar studeer nu verder als ruimtelijk planner.
    Foto's nemen en bewerken zijn dus voor mij naast plezier ook wel nuttig voor het beroep.
    Voor de rest ben ik een zeer grote natuurfan en al gebeten door het reis-virus..

De foto is vorig jaar genomen is Usambara-mountain regio in Tanzania, waar ik voor een landschapsproject de omgeving moest analyseren met lokale studenten.

Groetjes,

Gunther
    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

Re: Regenboog Tanzania

Wat een prachtige omgeving!
    De foto zelf geeft dit ook behoorlijk goed weer, maar de lucht is overbelicht. In nabewerking kan je dit wel nog verbeteren hoor.
    Welk programma gebruik je?
    https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Ik heb zelf al wat ervaring met Photoshop.
      Dit is echter wel meer voor het omvormen van foto's (elementen toevoegen, zaken clonestampen,..). We gebruikten het op school om een nieuwe (herontworpen) toestand voor te stellen.

De foto is zo al wat bewerkt, de voorgrond was zeer donker en deze had ik al wat lichter gemaakt.
      Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

Comment

Welkom hier op het forum. Alleszins goed dit moment weten vast te leggen.
        Over de lucht en achtergrond werd het reeds gemeld, maar zou het kunnen dat je om de voorgrond op te lichten meteen de hele foto opgelicht hebt, waardoor de achtergrond/lucht meteen té licht werd ?
        De blaadjes in de linkeronderhoek zouden ook mogen weggecloond worden.
        Ook vraag ik me af of je wel hebt naverscherpt voor je de foto hier hebt geplaatst, want volgens mij kan die nog wat naverscherping verdragen.

Comment

Mooie foto van een interessant gebied.
          De technische puntjes zijn al genoemd. Zelf ben ik altijd verbaast dat de binnenkant van een regenboog altijd lichter is dan de buitenkant. Optisch te verklaren allicht, maar ik blijf het een boeiend fenomeen vinden.
          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Tof en voor jou zeker een mooie herinnering
            Peter
            mijn website : klik

Comment

Ik volg bovenstaande commentaar.
              Zelf heb ik nog nooit een regenboog vastgelegd, maar de uwe staat er in ieder geval mooi duidelijk op.

Comment

Ben ook in Tanzania op safari en kan me dergelijke wegen gerust indenken. Ik zou vooral een gedeelte van de witte lucht wegkroppen.
                Mvg Suske

Comment

Bedankt voor de reacties.
                  Ik denk dat de lucht inderdaad wat overbelicht was. Ik heb deze dus wat minder belichting gegeven.
                  De blaadjes heb ik ook weggedaan en de foto is een klein beetje bijgesneden, alsook iets aangescherpt.

Het verschil ligt hem dus kennelijk in details! Wat denken jullie ervan?

Groetjes,

Gunther

Comment

De 2de foto komt beter tot zijn recht.
                    Mvg Suske

Comment

ook de tweede,tof grts,Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                      X