Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opnieuw

Vandaag me nog eens ff in men schuilauto gekropen...weer was eigenlijk te slecht dus lang heb ik het niet volgehouden.......
    En ook rekening gehouden met de reacties welke ik mocht ontvangen in men topic "mislukking en vervolg mislukking"
    Het resultaat is nog niet je dat (achtergrond zou ik nog kunnen bewerken in PS) maar toch is er volgens jullie verbetering te merken....

DSC_0876 by freddy.houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Re: Opnieuw

Zeg nu zelf... als je dit vergelijkt met je vorige posts... enfin, er valt niet te vergelijken.
    Ik zie ook deze keer geen exifs...
    De pose van het beestje en de achtergrond zijn nog niet ideaal, maar in elk geval is het beestje bijna scherp en de belichting is ook al OK.
    Dit is dus geen stapje vooruit maar een hele sprong!
    Zoals je al eerder zelf aangaf : de aanhouder...
    Veel oefenen, trial and error, ... komt ongetwijfeld goed !
    Ben wel benieuwd naar je exif gegevens!
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Zoals ik ze lees F8 , ISO320 , 1/400 en 240mm. Het is idd al een hele verbetering tov de vorige posts.

Comment

Toen ik vorig jaar een nieuwe camera had heb ik ook even moeten wennen. Focus lag overal behalve waar ik wilde.
        Ik heb de camera op AF-S gezet om zelf nauwkeurig te bepalen waar de focus te leggen en dat werkt voor mij perfect - toch zeker met hulp van een statief.
        Mvg Philip

Comment

Merkbaar beter dan je vorige pogingen.
          Scherpte ligt nog iets voor het kopje (deels te wijten aan de pose van het vogeltje), maar blijven oefenen en dat komt ook nog dik in orde.

Comment

Had deze keer gisteren avond dus alle tips op men vorige "mislukkinGEN" ...opgeschreven en daaruit men instellingen geinstalleerd...voor degenen die exif gegevens niet kunnen lezen...Nikkon 3300 240mm (tikje terug dus, van men 300mm sigma lens) iso 320 (had ik op automatische staan) f en s stond op manueel...f=8 (dus zeker min >6 als raad) en 1/400 (conform de brandpunst afstand ..) verder gebruikte ik ditmaal ook een statief ...binnen in men auto.....verder gebruikte ik de stand AF-A en ondervond toch moeite om te focussen...had te weinig tijd om verder te proberen maar de volgende dagen zeker nog doen....en ga die AF-S ook eens uitproberen...en vooral nog wat lezen over die back button focus..Verder zou ik graag wel eens willen zien dat men achtergrond beter is gemaakt kan iemand dat hier doen of mag dat niet ?

Comment

Het is geen kwestie van de achtergrond beter te maken (of er een aan toe te voegen...), maar nu heb je eigenlijk geen achtergrond (wellicht was het gewoon de lucht).
              Kijk eens op dit form onder forum>dieren (of macro...), daar vind je zoveel voorbeelden als je maar wil... en zul je meteen begrijpen wat er bedoeld wordt met "achtergrond". Maar zo een witte achtergrond is niet zo fraai om naar te kijken, niet ? (hoewel, kan ook best leuk zijn)

Werk van anderen bekijken en de commentaren nalezen zal ook al veel verhelderen!
              mvg,
              Luc

Comment

Technisch al heel wat beter hoor
                De achtergrond is niet je dat, maar dat wist je al.
                https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Al veel beter, nog wat kleine schoonheidsfoutjes die met oefenen vast nog verdwijnen.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

ff een update van men muske....hopelijk kunnen jullie het wel apprecieren...
                    DSC_0876bd+vc+v by freddy.houtmeyers, on Flickr

Comment

Het is beter om de update meteen onder je originele post te zetten (ga naar je bericht en kies daar om je bericht te bewerken), dat maakt vergelijken makkelijker...
                      Maar het verschil is groot, niet ?
                      Heb je zelf de achtergrond aangepast ?

mvg,
                      Luc

Comment

Working...
                      X