Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pont de la Bourse
Collapse
X
-
-
Re: Pont de la Bourse
Het weer zat niet mee... ik zou er rechts een stukje afhalen zodat de brug precies gecentreerd is (piloon komt dan ook op 2/3).
Ik zie geen exif-gegevens en hoewel de foto perfect horizontaal lijkt te zijn, helt de piloon precies een beetje over naar rechts (en ik verwacht die ook perfect vertikaal), mogelijks corrigeerbaar met lenscorrectie ?
Misschien zit er ook wat te weinig in de wolken, mss is dat er in PS wel uit te halen, en/of bij het maken van de foto een polarizatie filter gebruiken?
(ben zelf maar een beginner dus moet ik ook nog veel leren, maar leerde wel al dat er vaak commentaar op de commentaar wordt gegeven, en dat is dan weer heel leerrijk...)
Als geheel wel goed geslaagd, niet ?
mvg,
Luc"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
-
Het rood doet het wel goed in de overwegend grijze foto.
Ik kan bovenstaande misschien wel volgen om een rechts een stukje af te halen, dan is het rode stukje daar verdwenen.
Comment
-
Ik vind dat je hier een aantrekkelijke foto hebt weten re maken. Ik ben hier meerdere malen geweest en vond het steeds erg lastig..
Comment
-
De pyloon van de brug zorgt voor een aangename compositie.
mvg
marcel
Comment
-
-
Dat staat hier allemaal kaarsrecht en dus dikke punten van mij!Touch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
Comment
-
De zaak hier nog es thuis bekeken... en ja, ik moet toegeven dat alles kaarsrecht staat. Gisteren (op het werk) snapte ik het ook al niet, alles recht alleen de piloon die naar rechts zou overhellen... ik dacht dus aan vervorming door de lens...
Maar hier thuis lijkt alles inderdaad kaarsrecht (had ook niets anders verwacht van Djivan, maar je weet maar nooit...)
Sorry dus!
mvg,
Luc"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Raspoet Bekijk berichtDe pyloon van de brug zorgt voor een aangename compositie.
mvg
marcel
Je voelt ook het mindere weer.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Dank voor de reacties. Ik ga er werk van maken, rechts iets croppen tot rood weg is en de lucht nog wat meer doordrukken vind ik wel terechte opmerkingen.
Het was inderdaad een kille dag en late namiddag, vandaar het ietwat duistere van de foto.
Hier een polafilter gebruiken is niet bij me opgekomen, omdat ik dan een nog kortere sluitertijd had bekomen, en ik altijd (tenzij in heel uitzonderlijke gevallen) zonder statief fotografeer.
Omdat ik niet altijd bij iedere foto de schrijvers bedank, om niet nodeloos mijn foto terug naar voor te katapulteren, doe ik het nu voor al mijn vorige vorige foto's, waar ik het niet deed.
Om dezelfde reden plaats ik niet altijd een update.
Comment
-
Comment