Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rotvaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rotvaart

    Deze ochtend de Thalys gaan trekken ter hoogte van Helecine(Luik-Brussel).
    Ik vermoed dat hij op cruisesnelheid zat want hij schoot voorbij met een rotvaart en 5 seconden later was er al niets meer te zien buiten de sneeuw-stofwolk.



    Met link, dan kunnen jullie hem iets groter bekijken:http://i60.tinypic.com/23t34hi.jpg
    1/1250
    ISO100
    f4
    12mm

    update:
    Last edited by Sven V; 2 februari 2015, 19:07.

  • #2
    Re: Rotvaart

    Toch wel een mooie, vind ik.
    Qua compo zou ik zelf opteren om rechts een klein reepje weg te laten (zodat dat restje van het hek (?) er niet meer op staat).
    Qua belichting mogen de hooglichten wel wat getemperd worden.
    De lensflare kan je beter wegpoetsen.
    https://www.facebook.com/devrieset/

    Comment


    • #3
      Re: Rotvaart

      Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
      Toch wel een mooie, vind ik.
      Qua compo zou ik zelf opteren om rechts een klein reepje weg te laten (zodat dat restje van het hek (?) er niet meer op staat).
      Qua belichting mogen de hooglichten wel wat getemperd worden.
      De lensflare kan je beter wegpoetsen.
      Ik volg volledig.
      De rotvaart is er niet aan te zien, hij lijkt stil te staan

      Comment


      • #4
        Re: Rotvaart

        Nou, nou , je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt, zo tegen de zon in.
        Als je de snelheid wilt laten zien, kan je beter meetrekken met een tragere sluitertijd.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Rotvaart

          update: Hekje en de lensflare en hinderlijke plant weggedaan.
          De hooglichten kan ik niet minderen want die had ik al op minimum geschoven.
          Als ik de white of exposure minder dan krijg ik grijze sneeuw.
          Bij deze wou ik bewust de trein scherp hebben, vandaar de korte sluitersnelheid.
          Op 100% is de snelheid redelijk te zien door de sneeuwwolk achteraan.
          Eigenlijk mocht hij nog iets meer naar links staan, dan was de sneeuwwolk beter te zien.
          Had ik 1/100 ste seconde trager afgeduwd had dat misschien beter uitgekomen.

          Comment

          Working...
          X