Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Het zal zo goed als onmogelijk zijn om zoveel scherptediepte te krijgen zodat het staartje ook scherp op de foto staat.
Dat stoort mij hier dan ook helemaal niet.
Het lijkt wel of het staartje tegen die paal in de achtergrond zit, met het staartje "vrij" (in de grijze achtergrond) zou de foto nog net iets beter zijn.
Maar dan moet het vogeltje wel wat meewerken.
De foto is dus helemaal niet slecht, maar het kan nog wat beter.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Het zal zo goed als onmogelijk zijn om zoveel scherptediepte te krijgen zodat het staartje ook scherp op de foto staat.
Dat stoort mij hier dan ook helemaal niet.
Het lijkt wel of het staartje tegen die paal in de achtergrond zit, met het staartje "vrij" (in de grijze achtergrond) zou de foto nog net iets beter zijn.
Maar dan moet het vogeltje wel wat meewerken.
De foto is dus helemaal niet slecht, maar het kan nog wat beter.
Vind ik ook. Standpunt fotograaf iets meer naar links had ook geholpen om de staart vrij te krijgen
Staat er mooi op en het is een mooi vogeltje ook.
En scherp waar het moet.
PS Toen al onze nestkastjes in de tuin een invliegopening van 30/32 mm hadden, kregen wij alleen de koolmees als broedgast.
Nadat ik van de helft van de kastjes de invliegopening verkleinde tot 26/28 mm, kregen wij ook de pimpelmees omdat de koolmezen niet door deze kleinere opening kunnen.
Standpunt fotograaf iets meer naar links had ook geholpen om de staart vrij te krijgen
Moet ik mij wel een schuilhut op wielen aanschaffen.
De positie v/d pimpelmees/paaltje is uiterst links van mijn beeldhoek, de bedoeling is om ze midden op het takje te hebben.
Maar de pimpelmeesjes snappen dit niet altijd.
Ik volg black B@ndit. Een oplossing zou fotostacking zijn, gedurende de opname uw scherptepunt van voor naar achter leggen. En een 5 a 6 tal opnames maken die nadien laat overvloeien in photoshop. Zelf heb ik hier al mooie resultaten mee geboekt in macro fotografie. Ik weet niet of dit zou lukken met een hyper actief vogeltje maar ik zou het toch eens proberen.
Oog en kopje zijn schitterend scherp. En dat is het belangrijkst.
Nu nog bewerkingssporen vermijden, (er zit een randje van het kopje, en verder over de rug) en dan is de foto AF !
Comment