Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je ziet hier geen horizon
Welk referentiepunt zou je nemen om hem te gaan kantelen?
Ik heb hem recht gezet op de bomen. Dat leek me het meest logische.
FLICKRPHOTOSTREAM
Just try to comprehend that which you'll never comprehend
Je ziet hier geen horizon
Welk referentiepunt zou je nemen om hem te gaan kantelen?
Ik heb hem recht gezet op de bomen. Dat leek me het meest logische.
Je zou een verticale perspectiefcorrectie moeten doen, je foto staat open. Kijk eens naar de grafsteen links.
Ik vind de zon wat fel en de flare heeft voor mij geen meerwaarde.
Die lande schaduwen zijn wel mooi.
Het is maar mijn mening.
mvg,
Eddy
ik heb hem opnieuw geprocessed
de linkse graven staan nu recht
maar ter info, als je kijkt naar de laatste foto van die reeks die ik op m'n flickr heb gezet zie je dat de stenen allemaal naar voor, achter, links of rechts hellen omdat ze die aan het uitgraven (ofzo?) waren. Bij de linkse graven viel dat meer op omdat die in de scherpste hoek tov de camera staan.
ik heb ook een stukje boven afgehaald om wat minder felle zon te hebben
ik hoor het wel of het beter is zo
Up is heel wat beter.
Enkel die flare nog, maar die zal heel moeilijk of niet weg te clonen zijn.
Die lange schaduwen van de laagstaande zon ogen altijd mooi in foto's.
Dan zou niet zo moeilijk zijn.
Maar ik heb niet zo mn best gedaan om de flare er in camera op te krijgen zoals ik hem wilde om hem er daarna in photoshop weer uit te halen.
Zoals ik eerder al zei, hou ik van lensflares. Ik incorporeer dat wel vaker bewust in mijn foto's. Ik koop zelfs specifiek lenzen die speciale flares produceren door coatingdefecten. Een afwijking gelijk een ander zeker.
Maar natuurlijk alle respect voor jullie mening erover.
Bedankt!
FLICKRPHOTOSTREAM
Just try to comprehend that which you'll never comprehend
Comment