Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grazende olifanten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grazende olifanten

    ISO: 200
    f: 16
    70mm
    1/60







    Foto genomen in het Tarangire park in Tanzania
    Bedankt voor het bekijken.
    Suske

  • #2
    Re: Grazende olifanten

    Hopelijk worden die olifanten niet ziek van het gras
    Waarmee ik wil zeggen dat ik het groen net iets te fel vind.

    Comment


    • #3
      Re: Grazende olifanten

      Gras kan inderdaad wat minder groen. Lijkt me trouwens een fantastische ervaring om zo dicht in de buurt van de olifanten te mogen zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Grazende olifanten

        Ik heb de indruk dat deze niet echt scherp is, waarom gebruik je hier f/16? Hierdoor heb je deze lange sluitertijd en misschien hierdoor wat gebrek aan scherpte.
        Compositie is wel geslaagd vind ik. Oppassen dat je geen signature François-groen aanmaakt

        Mvg,
        Wim
        Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
        500px.com/wimdekoster

        Comment


        • #5
          Re: Grazende olifanten

          Het groen een beetje temperen en een beetje meer contrast krijg je beter de doortekeningen in de olifanten .

          Comment


          • #6
            Re: Grazende olifanten

            Vind de tak tussen de twee beesten wat storend, vond jij wellicht ook!? Had hem dan gaan verwijderen hé
            Last edited by bommasien; 21 januari 2015, 08:27.
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Grazende olifanten

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Het groen een beetje temperen en een beetje meer contrast krijg je beter de doortekeningen in de olifanten .
              Akkoord met het desatureren van het groen maar door contrast toe te voegen ga je volgens mij detail verliezen.
              Compo is goed op linker bovenhoek na (nog iets snijden)
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Grazende olifanten

                Je moet eens proberen wat blauw uit de foto te halen (het viel me vooral op bij het oor van de grote olifant).
                De kleuren van de olifanten worden volgens mijn mening veel natuurlijker en ook het gras lijkt dan minder gifgroen.
                Waarmee ik niet wil zeggen dat je het moet doen, want jij zal wel beter de échte kleuren kennen want je was daar.

                Comment


                • #9
                  Re: Grazende olifanten

                  Bedankt voor het bekijken en de commentaren. Ik zal rekening houden met desatureren van het groen.
                  Mvg Suske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grazende olifanten

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Akkoord met het desatureren van het groen maar door contrast toe te voegen ga je volgens mij detail verliezen.
                    Compo is goed op linker bovenhoek na (nog iets snijden)
                    mvg,
                    Eddy
                    Heb mij mss slecht uitgedrukt. Als je in LR de puntcurve op normaal contrast zet, krijg je betere doortekening van de olifantenhuid. Wat bedoel je met als je contrast toe voegd dat je detail verliest?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grazende olifanten

                      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                      Het groen een beetje temperen en een beetje meer contrast krijg je beter de doortekeningen in de olifanten .
                      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                      Heb mij mss slecht uitgedrukt. Als je in LR de puntcurve op normaal contrast zet, krijg je betere doortekening van de olifantenhuid. Wat bedoel je met als je contrast toe voegd dat je detail verliest?
                      Mijn opmerking gaat over je eerste commentaar "een beetje meer contrast". Als je meer contrast geeft (ook in LR) zal je detail gaan verliezen in de olifanten (eerst in de schaduwen). Probeer en bekijk het resultaat.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grazende olifanten

                        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                        Mijn opmerking gaat over je eerste commentaar "een beetje meer contrast". Als je meer contrast geeft (ook in LR) zal je detail gaan verliezen in de olifanten (eerst in de schaduwen). Probeer en bekijk het resultaat.
                        mvg,
                        Eddy
                        Eddy, bedankt voor de uitleg. Ik had het al geprobeerd voordat ik de eerste post deed, MAAR had niet echt op de schaduwen gelet en alleen de slurf en het hoofd bekeken. Na uw uitleg heb ik het nog eens overgedaan en nu wel op de schaduwen gelet, bedankt voor de terechte opmerking en de les.

                        Comment

                        Working...
                        X