Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herten

Zo rij je een stukje door het landschap, zo verschijnen er ineens twee paar spiedende ogen in de verte. Snel de camera gepakt en vanuit het raam deze foto "geschoten". De herten liepen dus ongedeerd weg.
    Bedankt voor het kijken.

Iso100 - 200mm - f/3.2 - 1/250sec. (automatische stand)

Re: Herten

Mooi gedaan, maar ik zou persoonlijk een horizontale uitsnede overwegen, onder en boven een stukje af dus.

Comment

Ik ben zo gek op vierkantjes ..........

Comment

Toffe foto
        Peter
        mijn website : klik

Comment

mooie foto. Ik zou deze uitsnede behouden: vierkant formaat vind ik perso heel fraai en bovendien valt alles in deze uitsnede mooi op zijn plaats. Knap. ik twijfel wel een betje aan de vlekken rond de beesten: zou het kunnen dat je de lucht op die plaatsen een beetje hebt doorgedrukt? Maar kan evengoed werkelijk zo geweest zijn, hoor.
          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Uitsnede 2:3 verhouding brengt de foto meer tot leven. Bij zulks omzettingen heeft hier onder en boven weinig meerwaarde. Je wordt teveel afgeleid door de loze ruimtes die alle aandacht van je onderwerpen wegnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
              mooie foto. Ik zou deze uitsnede behouden: vierkant formaat vind ik perso heel fraai en bovendien valt alles in deze uitsnede mooi op zijn plaats. Knap. ik twijfel wel een betje aan de vlekken rond de beesten: zou het kunnen dat je de lucht op die plaatsen een beetje hebt doorgedrukt? Maar kan evengoed werkelijk zo geweest zijn, hoor.
              Ik begrijp wat je bedoelt. Nee, ik heb niet doorgedrukt, omgezet en wat aangezet qua contrast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                Uitsnede 2:3 verhouding brengt de foto meer tot leven. Bij zulks omzettingen heeft hier onder en boven weinig meerwaarde. Je wordt teveel afgeleid door de loze ruimtes die alle aandacht van je onderwerpen wegnemen.
                Ik ga het alsnog proberen om een 2:3 verhouding te maken.

Dank jullie wel.

Comment

Voor mij hoeft het formaat niet te wijzigen, maar ik heb toch ook mijn twijfels ivm het vlekkerige rond de hertensilhouetten.
                  Vooral bij de de rechtse valt het goed op. Het zal wel niet zo zijn, maar je krijgt de indruk dat er iets rond de herten werd weggepoetst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Voor mij hoeft het formaat niet te wijzigen, maar ik heb toch ook mijn twijfels ivm het vlekkerige rond de hertensilhouetten.
                    Vooral bij de de rechtse valt het goed op. Het zal wel niet zo zijn, maar je krijgt de indruk dat er iets rond de herten werd weggepoetst.
                    Ik snap wat jullie bedoelen. Ik heb nog eens gekeken, maar nee, ik heb niets weggepoetst. Ik weet ook niet hoe ik het kan veranderen.
                    Hier een linkje met het origineel, na omzetting naar 1:1. Je ziet de lichte wolkjes rond het rechter hert. Jammer.

Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Comment

Ik vind de donkerte vooraan wat storend, 'k vind het origineel dan leuker mits wat voorgrond croppen.
                      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
                        Ik snap wat jullie bedoelen. Ik heb nog eens gekeken, maar nee, ik heb niets weggepoetst. Ik weet ook niet hoe ik het kan veranderen.
                        Hier een linkje met het origineel, na omzetting naar 1:1. Je ziet de lichte wolkjes rond het rechter hert. Jammer.

http://imgur.com/EoMcKg6
                        Het heeft zeker met die wolkjes te maken die in de bewerkte versie niet zo goed meer te zien zijn als in de originele, en daarom die "vlekvorming" veroorzaken.

Comment

Working...
                        X