Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Niet akkoord met voorganger: teveel saturatie + een blauwzweem.
Als je een verticale perspectiefcorrectie doet (je gebouwen lopen naar binnen) en je cropt nadien dan ben je al die vervelende takken, links boven, kwijt.
Desatureren en blauwzweem wegnemen.
Als je een verticale perspectiefcorrectie doet (je gebouwen lopen naar binnen) en je cropt nadien dan ben je al die vervelende takken, links boven, kwijt.
Hopelijk heb je er iets aan, succes.
mvg,
Eddy
Perspectiefcorrectie moet ik nog eens bekijken hoe je dit doet, ben een redelijke leek in lightroom (of fotobewerking in algemeen).
Blauwzeem wegnemen komt neer op een minder blauwe witbalans te kiezen zeker? ik vond het zo wel iets hebben, om het gevoel van het blauwe uurtje wat te versterken...
Ik ga je even wat helpen: Wel een advies, als je investeert in een cursus LR, bedenk dan dat dit ook een paar centen gaat kosten. Mijn advies zou zijn om eens hier(6e van bovenaf ben ik met een referentie) te kijken, is een digitale opleiding waar alles inzit en je kunt in maandelijkse termijnen betalen. Studeren in je eigen tempo. Uiteindelijk ben je veel goedkoper uit dan al die cursussen te gaan volgen
Dit heb ik met je foto gedaan,(niet perfect, want het is een klein formaat) als je de link weg wil, effe bellen(dus pm)
In LR: Kleurzweem pipet gebruiken, of als iemand de kleurzweem benoemd(bvb blauwzweem) dan de kleur blauw wat onttrekken.
Perpectiefcorrectie: Ga naar rechtsonder 'Lenscorrecties' en klik eens op de automatische knoppen en zie wat er gebeurt In dit geval werken ze niet. Klik in deze tool rechtsboven op handmatig en corrigeer de foto zowel in verticaal als horizontaalperspectief. Soms ook een holling/bolling eruit halen. Soms ook de schuif roteren gebruiken om de foto alsnog te kantelen.
Met een beetje oefening kom je er heus wel.
Het is te gemakkelijk om steeds maar kretologie te schrijven.. Maar, als iemand nu eens wat gedegen uitleg gaf, waar je zeker beter mee op weg geholpen wordt? Het is ten slotte beginnershoek, dus waar we kunnen helpen, doen we het, en anderzijds schrijven we niets
Het is te gemakkelijk om steeds maar kretologie te schrijven.. Maar, als iemand nu eens wat gedegen uitleg gaf, waar je zeker beter mee op weg geholpen wordt? Het is ten slotte beginnershoek, dus waar we kunnen helpen, doen we het, en anderzijds schrijven we niets
Succes
daarom post ik hier ook wat foto's, bedankt voor de uitleg ;-)
de link mag blijven staan, anders wil ik je de raw eens sturen als dit je punt kan verduidelijken.
Comment