Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Stofzuigen
Collapse
X
-
-
Re: Stofzuigen
Je hebt het beeld gekanteld denk ik om recht te zetten ?
Maar nu staat het altaar scheef.
Eigenlijk moet je niet kantelen maar lenscorrectie toepassen om dit recht te zetten.
Een grotere F waarde gaat een scherper beeld opleveren.
En na enig zoeken toch de titel begrepen
Petermijn website : klik
-
Het stofzuigen is maar een klein detail in deze ruime opname, maar toch goed gevonden.
Ik stoor me enkel wat aan de schuine lijnen in de omtrek van de "kuisploeg". De buitencontouren van de kerk zijn wel recht, vreemd.
Comment
-
Bedankt voor de reacties. Maar ik begrijp ze niet zo goed moet ik eerlijk zijn. Het beeld is een vierkante uitsnede van een liggende foto ( nog. 40% is gebruikt).
Ik heb bewust op grote afstand gewerkt met een groothoek om minimale lijn vervorming te hebben. Er is geen kantel bewerking gebeurd.
Als ik mijn guidelines aanzet in Photoshop dan ziet alles er recht en horizontaal uit. In photoshop het ik enkel een Japans toerist van de kaart geveegd (zuil rechts achteraan).
Een grotere F waarde zou inderdaad beter zijn. Maar ik ben al wandelen gestuurd met mijn statief in St-Baafs. Dus heb ik uit de hand gewekt, mij tegen de muur gezet en mijn adem ingehouden.
Ik ga alvast het beeld nog eens onder de loep nemen.
Philippe
Comment
-
Het is kinderspel om hier alles mooi recht te zetten.
Gebruik hiervoor het snijkader in PS (als je met PS werkt) en trek aan alle zijden alles recht.
Je krijgt dan misschien heel minieme vervormingen in de foto, maar geen kat die het ziet.
Comment
-
Je bent hier volgens mij toch wat de mist in gegaan met je instellingen: F1.8 - 1/45 - ISO100
Je had een snellere sluitertijd moeten nemen (1/100 bijv) en een kleiner diafragma.
Je had hiervoor absoluut nog ruimte, aangezien je de ISO toch makkelijk nog kon omhoog halen. Waarom hier ISO 100?
Comment
-
Comment