Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik heb deze gezien in HOF, proficiat met de selectie. Maar... tja ik ga toch niet positieve commentaar moeten geven, maar aangezien ze in de beginnershoek is geplaatst zal ik daar rekening mee houden. Qua originaliteit is dit een copycat (dit is meer een kritiek op de mensen hier die vinden dat het originele foto is), zoek op Londen op 500px en je komt er zo vele tegen, ik vermoed dat je die gezien hebt en dat je dat ook wou proberen, qua sluitertijd en dergelijke is dat goed gelukt.
Het tweede punt dat ik wil aanhalen is de tijd van de opname, te laat op de avond, de lucht is te donker en geeft te weinig contrast tov de gebouwen, best tegen het einde van het blauwe uurtje zou een mooier resultaat gegeven hebben.
Dus voor de volgende keer: timing aanpassen, en iets origineler standpunt kiezen (ofwel een copycat EN een origineel ander standpunt). Dit laatste is het moeilijkst omdat er heel veel gefotografeerd wordt en online gezet, dat een originele foto van een drukke plaats moeilijk te maken is.
Beschouw dit als opbouwende kritiek!
Ik heb deze gezien in HOF, proficiat met de selectie. Maar...
Beste,
Alvast bedankt voor uw felicitaties, de rest neem ik er wel bij
Ik wil toch nog even duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling was een “originele” foto te nemen, maar wel een mooie, en gezien eerdere commentaren denk ik wel daar in geslaagd te zijn. In alle eerlijkheid is dit zeker geen copycat maar eerder een ingeving van het moment. Zoals je zelf aanhaalt is het bij een dergelijk gebouw misschien moeilijk om nog origineel uit de hoek te komen.
Het tijdstip kon inderdaad misschien vroeger, maar ik was in Londen om zoveel mogelijk te bezoeken in een 3-tal dagen tijd, samen met mijn echtgenote. Dan heb je sommige dingen niet echt in de hand, en moet je ze nemen zoals ze komen.
Ik vind het in ieder geval een geslaagde foto, en blijkbaar ben ik niet alleen…
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
zonder de lijnen een zondermeer knappe avondfoto, met lichtlijnen een fantastische plaat, verdiende HOF, gefeliciteerd!!
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment