Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Universitair Ziekenhuis Aken (D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Universitair Ziekenhuis Aken (D)

Update.... rechtgezet... maar was niet makkelijk

Deel van het universitair ziekenhuis van Aken in Duitsland gemaakt vanop het helikopterplatform.
    Was ter gelegenheid van de ingebruikname van het platform... was ook de enige keer dat er iemand op mocht.
    Vrij kleurrijk complex.

Last edited by Widescreen; 2 januari 2015, 22:11.

Re: Universitair Ziekenhuis Aken (D)

Sorry vind de kleuren niet mooi, voor mij is het erover. Het lijkt eerder een kleurplaat dan een foto.
    Er zullen zeker ook mensen zijn die hier wel voor vallen.
    Mvg john
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Wel een mooi gebouw om te fotograferen. Ik neem aan dat je daar zo maar niet mag rondlopen om u compo te bepalen. Persoonlijk zou ik van de onderkant afdoen tot het vijfde verdiep, maar eerst rechttrekken en dan curve en kleuren e.v. bijstellen.
      Groetjes Chris.

Comment

Lijkt me meer een olieraffinaderij dan een ziekenhuis, niet echt mooi om te fotograferen.
        De manier waarop het gefotografeerd is heb ik niet veel op te merken, lijkt me wel in orde. Ik heb enkel de indruk dat alles wat recht gezet moet worden, of het kan ook aan mij liggen na alle feestjes...

Comment

Opvallend gebouw. Ik val hier wel voor jou kleurgebruik. Vind het zelfs goed gevonden. Het verzacht het geheel.
          Het is wel zo (voorgangers hebben de goed gezien) : Het gebouw is druk en ook kleurrijk. Ik zou zelfs durven zeggen het is een kakofonie van drukte en kleur. Jij hebt het weten te verzachten. Nu of dit gebouw mooi is of niet, daar val ik niet over. Het is een opvallend verrassend gebouw en dat heeft de fotograaf willen weergeven. De drukte van dit gebouw vertelt me tevens iets over de drukte in dit gebouw. Ook deze talrijke kleuren vertellen me iets over een opgezette, zelfs opgedrongen vrolijkheid, wat niet altijd het geval is in dat gebouw. Traantjes vloeien er ook af en toe.

Misschien die groene vlakkerige voorgrondskleuren iewat donkerder maken, althans dat zou ik eens uitproberen. Ook al is dat niet in de werkelijkheid niet zo. Maar het zal de zachte tonen op de achtergrond nog meer benadrukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Opvallend gebouw. Ik val hier wel voor jou kleurgebruik. Vind het zelfs goed gevonden. Het verzacht het geheel.
            Het is wel zo (voorgangers hebben de goed gezien) : Het gebouw is druk en ook kleurrijk. Ik zou zelfs durven zeggen het is een kakofonie van drukte en kleur. Jij hebt het weten te verzachten. Nu of dit gebouw mooi is of niet, daar val ik niet over. Het is een opvallend verrassend gebouw en dat heeft de fotograaf willen weergeven. De drukte van dit gebouw vertelt me tevens iets over de drukte in dit gebouw. Ook deze talrijke kleuren vertellen me iets over een opgezette, zelfs opgedrongen vrolijkheid, wat niet altijd het geval is in dat gebouw. Traantjes vloeien er ook af en toe.

Misschien die groene vlakkerige voorgrondskleuren iewat donkerder maken, althans dat zou ik eens uitproberen. Ook al is dat niet in de werkelijkheid niet zo. Maar het zal de zachte tonen op de achtergrond nog meer benadrukken.
            Dank je wel voor je commentaar... jij hebt blijkbaar lang genoeg naar de foto gekeken. Ik ken dit gebouw al sinds 1984 toen ik er ben beginnen werken... dus al iets meer dan 30 jaar loop ik hier dagelijks binnen en buiten rond. Inderdaad, mijn allereerste indruk was toen ook...."Wat is me dat"... Na verloop van tijd ga je die kleurschakeringen "anders" bekijken... je begint er zelfs van te houden. De kleuren, gaande van groen, geel, rood en al hun schakeringen zie je niet alleen buiten maar ook binnen... de vloeren, de muren.
            Dit ziekenhuis werd gebouwd naar een precedent in Canada en was tot begin jaren 90 het grootste, qua beddenaantal, van Europa. Het platform, dat volgens kenners de vorm heeft van een uitstoken hand, waarvan dit beeld gemaakt werd is enkele jaren geleden in gebruik genomen en werd gebouwd na nieuwe Europese richtlijnen.
            Ik zet hieronder een link naar een "origineel beeld", zodat jullie kunnen zien dat mijn beeld eigenlijk niets meer doet dan de vele kleuren extra te benadrukken.

http://www.azubi-magazin.com/wp-cont...en-110920f.jpg

Comment

Opvallend gebouw, da's wel het minste wat er kan gezegd worden.
              Wat de foto betreft, deze mag wel nog even rechtgezet worden (al ga je daardoor bovenaan nog wat verliezen). Beetje jammer dat je bovenaan niet meer ruimte hebt.
              https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Working...
              X