Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Het is inderdaad niet zo erg, ik heb het in PS6 gedaan. Ik heb de meeste sneeuw geselecteerd, dan een aanpassingslaag kleurtoon-verzadiging en klikken op het handje. Nu klik je met het handje op de sneeuw langs onder en daar kan je de verzadiging van het blauw naar links schuiven. Ik ga hier proberen een link te plaatsen, maar weet niet of dit ga lukken. We zien wel. http://i982.photobucket.com/albums/a...ps5859c2bc.jpg
Als ik Djivans methode gebruikte, ging ook het blauw in de lucht weg. Methode van Vosse was voor deze foto het beste denk ik.
Bedankt voor jullie reactie en deskundige uitleg, weeral wat bijgeleerd.
Oorspronkelijk geplaatst door HydrauliekerBekijk bericht
Up geplaatst.
Als ik Djivans methode gebruikte, ging ook het blauw in de lucht weg. Methode van Vosse was voor deze foto het beste denk ik.
Bedankt voor jullie reactie en deskundige uitleg, weeral wat bijgeleerd.
Je moet natuurlijk selecteren in welk 'gebied' je het blauw wil verminderen.
Ik ga dan ook nog altijd eerst de randen van de selectie gaan doezelen zodat je geen lijn ziet waar je een aanpassing hebt gedaan.
Met de uitleg van Vosse kan ik niet overweg, misschien ben ik niet genoeg thuis in CS6 waarvan ik de engelstalige versie gebruik.
Misschien kan Vosse me eens een PB sturen met een meer uitgebreide uitleg ?
Je moet natuurlijk selecteren in welk 'gebied' je het blauw wil verminderen.
Ik ga dan ook nog altijd eerst de randen van de selectie gaan doezelen zodat je geen lijn ziet waar je een aanpassing hebt gedaan.
Met de uitleg van Vosse kan ik niet overweg, misschien ben ik niet genoeg thuis in CS6 waarvan ik de engelstalige versie gebruik.
Misschien kan Vosse me eens een PB sturen met een meer uitgebreide uitleg ?
Comment