Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xmas deco

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Xmas deco

Update:

f/4.8
    1/80ste
    185mm
    iso 1600

1/60ste
    ISO 400
    f/8
    Color effex pro
    Last edited by Sven V; 10 december 2014, 21:35.

Re: Xmas deco

Ik vind deze iets minder geslaagd. Geen aangename dof en het onderwerp oogt wat slordig. Rechts boven zit je met een witte vlek waar je door de dof niets kan van maken, idem onderaan in je beeld. Ik zeg dit niet om je af te breken, maar hoop je te helpen om volgende beter te krijgen. Ik vermoed dat het een kerstster is, laat de ster dan ook schitteren in zijn geheel. Haal desnoods wat decoratie die stoort weg. De pareltjes ogen wel mooi en zijn niet overbelicht. Met wat aandacht aan de decor te besteden komt dit wel i orde.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Wel dit heb ik het liefste, eerlijkheid.
      Daar leer ik tenminste iets uit
      Klopt, het is inderdaad een kerstster en dat wit is de witte kerstboom.
      Bedankt voor de hulp, ik zal straks nog eens proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
        Ik vind deze iets minder geslaagd. Geen aangename dof en het onderwerp oogt wat slordig. Rechts boven zit je met een witte vlek waar je door de dof niets kan van maken, idem onderaan in je beeld. Ik zeg dit niet om je af te breken, maar hoop je te helpen om volgende beter te krijgen. Ik vermoed dat het een kerstster is, laat de ster dan ook schitteren in zijn geheel. Haal desnoods wat decoratie die stoort weg. De pareltjes ogen wel mooi en zijn niet overbelicht. Met wat aandacht aan de decor te besteden komt dit wel i orde.
        ik volg,grts,Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Helaas Sven, maar geen aangenaam beeld In color efex zou ik het zeker niet hebben omgezet. Eerder silver Maar je voorgrond rechtsboven is een grote stoorzender in het beeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
            Helaas Sven, maar geen aangenaam beeld In color efex zou ik het zeker niet hebben omgezet. Eerder silver Maar je voorgrond rechtsboven is een grote stoorzender in het beeld.
            Ja, nu ze mij erop gewezen hebben zie ik het ook, mijn bedoeling was van een wat verdoken opstelling te maken.
            Met silver, bedoel je daarmee silver effex pro?( effe moeten googlen)

Comment

Update geprobeerd.
              Beter of niet?

Comment

Geen storende vlekken meer op je ster, dat is zeker al beter. Helaas haal je hier niet de scherpte op je ster van je vorige foto. Je scherpstelpunt ligt volgens mij hier op delen van je witte kerstboom, die voor je onderwerp uitsteken. Het zal wat zoeken worden, of manueel proberen instellen.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ja, nu je het zegt.
                  Maar ik stel wel manueel in op enkelpunts AF en spotmeting.
                  Ik zou die lens niet mogen gebruiken hiervoor(70-300mm)
                  Ik denk dat het wel beter zou gaan als ik een 35 of 50mm f/1.8 heb, één van deze 2 staat op mijn snelle aankoop lijst, waarschijnlijk rond kerstmis.

Comment

Working...
                  X