Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Oostende
Collapse
X
-
-
Re: Oostende
Goede poging maar toch 2 opmerkingen:
Er zijn 2 gebouwen die bijna omkantelen
De bewegende personen vind ik hier persoonlijk geen meerwaarde
-
Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk berichtGoede poging maar toch 2 opmerkingen:
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
daarentegen hou ik wel van die bewegende personen en de grote voorgrond
maar inderdaad: die 'geplooide' gebouwen....
en ook je horizon staat een tikkeltje schuin (ik ben daar allergisch aan )
Comment
-
-
-
@ iedereen: bedankt voor jullie reacties.
Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk berichtGoede poging maar toch 2 opmerkingen:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtdaarentegen hou ik wel van die bewegende personen en de grote voorgrond
maar inderdaad: die 'geplooide' gebouwen....
en ook je horizon staat een tikkeltje schuin (ik ben daar allergisch aan )
Persoonlijk vind ik de bewegende personen ook een extra aan de foto.
Schuine achtergronden zijn mijn gave. Hoe hard ik er ook op let, het gaat altijd mis.
Nu ja, bij deze zie ik het eigenlijk zelf niet. Ga m'n waarnemingsvermogen nog wat meoten aanscherpen,me dunkt.
Heb nu wel een nieuwe camera met een hulpmiddel. Die geeft de hellinghoek aan, dus misschien moet ik daar maar wat meer mee gaan oefenen.
Probleem is natuurlijk wel dat m'n handen ook altijd een beetje bibberen (essentiële tremors), dus de kans dat ik net afdruk als het weer scheef staat, is wel groot
Deze was echter met statief, dus dat had correct moeten zijn.
Bedankt voor alle tips. Ik ga er zeker wat mee proberen te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht..
hoe kan ik dat van die gebouwen dan vermijden of corrigeren? Is dit lensgebonden of een foute techniek?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
[QUOTE=fhuppel;4245528]@ iedereen: bedankt voor jullie reacties.
bedankt voor je opmerkingen. hoe kan ik dat van die gebouwen dan vermijden of corrigeren? Is dit lensgebonden of een foute techniek?
QUOTE]
Persoonlijk denk ik een combinatie van de buitenzijde van een breedbeeld en de camera niet waterpas houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtwelke lens..
grt,bouk.
Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk berichtOorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht@ iedereen: bedankt voor jullie reacties.
bedankt voor je opmerkingen. hoe kan ik dat van die gebouwen dan vermijden of corrigeren? Is dit lensgebonden of een foute techniek?
Comment
-
nu, echt eenvoudig is dat nu ook niet:
ik let daar ALTIJD op
en nochtans:
vorige week waren we in Nederland, en in de buurt van Radio Kootwijk
die wou ik al lang eens fotograferen
(had wel m'n statief in de aoto, maar Gina en Pippa waren er ook bij, dus.... niet echt veel tijd om 'serieus' te fotograferen
heb 18 foto's genomen,
en geen enkele, maar dan ook geen enkele was recht....
nu, bij jouw foto hier, was het echt wel seks met mieren hoor dat ik deed ivm de horizon
en ik denk dat je gebouwen nu ook niet echt heel schuin staan, een tikkeltje, dat wel
maar het heeft (imho) meer te maken met het 'gezicht' van die gebouwen, vooral die grootste lijkt naar links te nijgen, maar doet het niet
en je 3 personen: die zou ik een tikkeltje donkerder maken
Comment
-
-
Experimenteer en vergelijk eens in je bewerkingsprogramma Kan echt geen kwaad want je leert hierdoor veel meer. Let hierbij vooral op witbalans, contrast, hooglicht en compositie.. Je zou je foto sterker kunnen maken met alle tips die je al hebt gehad van de collegae hierboven. Zoiets bvb. naar mijn smaak natuurlijk Als je de link weg wil effe een pm, dan haal ik hem wel weg.
Let op: Bij mij zie je nu wat halo rondom de gebouwen verschijnen omdat ik natuurlijk niet vanuit je origineel werk, maar het is enkel om aan te tonen wat je individueel in een foto kunt doen. Er zijn vele tutorials te vinden hierover op het netLast edited by Guest4; 8 december 2014, 12:19.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtEen mooie, en zelfs die 'geesten' mogen er zijn.
Enkel wat twijfel over die gebouwen (?).
En mooi je horizon op 1/3, ouderwets volgens sommigen, maar zo zie ik het graag .Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
Comment