Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De groeten uit Gent+up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De groeten uit Gent+up

Nog eentje uit mijn geboortestad. Normaal mocht het winteren, het leek op een lenteavond. Je kon er op de hoofden lopen die zondag, best gezellig.

S 1/30- F10- Iso160- 24mm.

Update, ruis die er volgens mij nog niet volledig uit is ik zie nu vlekken, het perspectief aangepast.
    Ruis met de 7D is wel heel erg aanwezig in mijn foto's. Met de 40D was dat aanzienlijk minder dacht ik.

Bedankt om te kijken
    Last edited by Anaisje; 23 november 2014, 19:49. Reden: update
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Re: De groeten uit Gent

Mooi Gent, mooie foto met die blauwe lucht.
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Mooi stadstafereeltje

Mvg Yves.
      What you see is what you get

Comment

Mooi, en recht voor zijn raap !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

mooi maar wel een pak ruis in de lucht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            mooi maar wel een pak ruis in de lucht.
            grt,bouk.
            Vind ik ook.
            Ik heb zo ook de indruk dat een lenscorrectie aangewezen zou zijn. Linker gebouw helt over naar links, rechter topgevel lijkt me naar rechts te kantelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
              Ik heb zo ook de indruk dat een lenscorrectie aangewezen zou zijn. Linker gebouw helt over naar links, rechter topgevel lijkt me naar rechts te kantelen.
              ik volg hier.

Comment

Re: De groeten uit Gent+up

Bedankt om te schrijven
                Geprobeerd om wat bij te werken. De ruis meer wegwerken is scherpte inboeten. De blauwe lucht is nog eens afzonderlijk bewerkt.
                Perspectief zo goed als mogelijk recht getrokken. Ik had daar reeds aan gewerkt voor het plaatsen, blijkbaar nog iets te zuinig.

Comment

Sorry dat ik het moet zeggen, maar het perspectief lijkt me nog niet veel beter.
                  Vooral de centrale topgevel geeft mij een heel vreemd gevoel.

Comment

Bedankt Boudini, maar ik krijg dit zelf niet beter. Als ik er een raster over leg lijken mij de verticale lijnen recht te lopen. De horizontalen lijken mij ook niet echt veel af te wijken. Eerst heb ik in LR lensvertekening aangevinkt, was onvoldoende. Dan handmatig verdere aanpassingen gedaan in LR tot ik dacht dat het er door kon. Er is al een heel deel van de opname afgesneden daardoor. Dat is de eerste foto geworden. De update verder aangepast met perspectief correctie in PSP, controle via een raster gedaan.
                    Ben nog maar net met dit soort fotografie begonnen. Bij een eerste poging had ik veel te krap gekadreerd en viel telkens mijn torenspits buiten beeld na de correctie.
                    Alle tips zijn dus welkom.

Comment

Groetjes terug vanuit Amsterdam(ook aan brommertje ) (ben daar op het ogenblik Anais)
                      Ik denk dat je het beste in je update eruit hebt gehaald en het zo best kunt laten. Het wringt nog een beetje, maar al bij al zeker een stuk beter

Comment

Mooi hoor !
                        Voor mij mag er onderaan nog de helft van die stenen weg
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Bedankt MG en Frakske.
                          @MG Doe zeker de groetjes, hoop het een volgende keer beter te doen. Dat wringen krijg ik niet opgelost. Zal vermoedelijk aan mijn opname standpunt liggen van in het begin vrees ik.
                          @ Frakske, als ik de stenen weg haal moet er ook een deel in de breedte weer af om mijn formaat aan te houden. Ik begrijp je standpunt wel

Comment

Working...
                          X