Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooie pose van de vogel
1/15" is ok op voorwaarde dat het vogeltje stil blijft zitten.
Met iso 400 kom je aan 1/60" - dat geeft toch al meer marge.
Maar als je een reeks genomen hebt wat ik wel denk dan zit er waarschijnlijk wel een scherpere tussen - ?
Of is de opname gecropped ?
Peter
Ik heb de discussie ook gevolgd in chit-chat Sien. Er is ook hier al veel geschreven, maar wat ik mis en dat heb ik al eens een paar keer hier geschreven... Als je door glas fotografeert probeer een 1 of 2 stops over te belichten om door te drukken. Het is een kwestie van knopje belichtingsaanpassing in te drukken op de camera. Fotograferen vanachter glas heeft dit nodig. De mindere scherpte heeft ook hiermee deels te maken
Comment