Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eens een vogeltje geprobeerd. + Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eens een vogeltje geprobeerd. + Update

[CENTER]
    UPdate, minder groen en nog iets verscherpt.

ISO3200
    F4.5
    1/125
    180mm

Tips of opmerking zijn steeds welkom.
    Last edited by Guest22; 13 november 2014, 21:51.

Re: Eens een vogeltje geprobeerd.

Staat er prima op.

Mvg Yves.
    What you see is what you get

Comment

Goed geprobeerd, mooi.

Comment

Mooie compo en kleuren, maar mag/moet voor mij toch iets scherper hoor (maar ik moet oppassen wat ik schrijf, want ik zit er zelf nogal eens wat over).
        Misschien is er nog iets mogelijk door naverscherpen, maar ik ga er mij niet aan wagen op deze verkleinde versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
          Staat er prima op.

Mvg Yves.
          Bedankt voor de reactie

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
          Goed geprobeerd, mooi.
          Bedankt voor de reactie.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Mooie compo en kleuren, maar mag/moet voor mij toch iets scherper hoor (maar ik moet oppassen wat ik schrijf, want ik zit er zelf nogal eens wat over).
          Misschien is er nog iets mogelijk door naverscherpen, maar ik ga er mij niet aan wagen op deze verkleinde versie.
          Ik heb deze al verscherpt gehad, maar durfde niet nog meer te verscherpen. Zal eens zien wat ik nog kan doen.

Comment

Knappe plaat, ik zou enkel proberen het oogje nog wat te verscherpen.
            Mvg,
            Kvole
            Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

Comment

Zit wat veel groen in...En hij kan nog rustig worden bewerkt hoor. Als je wil plaats ik wel een vb. Ik zit te dubben, want het is een meessoort, maar wel een eerstejaars. Ik kom alleen niet op de naam Heb hier nog wat oude boeken uit mijn studieperiode en zal vanavond eens gaan zoeken Waar is de foto genomen JP?

Comment

goede DOF, door het overheersende groene in de foto weet ik niet goed of de borst geel of groen is ?
                Dus ik denk ook wat "te" veel groen op de foto.
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                  goede DOF, door het overheersende groene in de foto weet ik niet goed of de borst geel of groen is ?
                  Ik dacht hier net hetzelfde.
                  Mvg.

Comment

Mijn idee is dat je sluitertijd 1/125 wat te kort was hier en de f4.5 wat te klein om het vogeltje echt heel goed te hebben. Het oogje ligt iets dieper dan de zijkant van het snaveltje dat er toch iets scherper opstaat. De minste beweging van het vogeltje is al voldoende om bewegingsonscherpte te krijgen, ook al denk je dat het stil zit. Door het kleine F getal bekom je wel die mooie zachte BG. Met de iso op 3200 zal je niet veel speelruimte meer gehad hebben om 1 van beiden nog verder aan te passen.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kvole Bekijk bericht
                      Knappe plaat, ik zou enkel proberen het oogje nog wat te verscherpen.
                      Mvg,
                      Kvole
                      Heb ik geprobeerd, krijg het niet echt beter. Bedankt toch voor de tip.

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                      Zit wat veel groen in...En hij kan nog rustig worden bewerkt hoor. Als je wil plaats ik wel een vb. Ik zit te dubben, want het is een meessoort, maar wel een eerstejaars. Ik kom alleen niet op de naam Heb hier nog wat oude boeken uit mijn studieperiode en zal vanavond eens gaan zoeken Waar is de foto genomen JP?
                      Ik heb het groen in de borstveertjes wat meer geel gegeven, Weet niet echt goed of het er nu over is. Guy, ik denk dat dit een exoot is, want deze foto is gemaakt in Centerparcs (Het Heiderbos in de jungle doom), Allemaal exotische planten met massa's groen en daartussen een speeltuigen van koord voor de kinderen (op de grond in de lucht) en daar vlogen dan al die vogels tussen. Niet gemakkelijk om daar een mooie foto te maken en zeker om dat je daar dadelijk hoog in de iso moest gaan. Ik had een beetje schrik dat als ik iso6400 zou gaan gebruiken ik teveel ruis zou krijgen met de camera(canon 600d)

Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
                      Ik dacht hier net hetzelfde.
                      Mvg.
                      Is reeds aangepast. Teveel? laat het gerust weten.

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                      Mijn idee is dat je sluitertijd 1/125 wat te kort was hier en de f4.5 wat te klein om het vogeltje echt heel goed te hebben. Het oogje ligt iets dieper dan de zijkant van het snaveltje dat er toch iets scherper opstaat. De minste beweging van het vogeltje is al voldoende om bewegingsonscherpte te krijgen, ook al denk je dat het stil zit. Door het kleine F getal bekom je wel die mooie zachte BG. Met de iso op 3200 zal je niet veel speelruimte meer gehad hebben om 1 van beiden nog verder aan te passen.
                      Bedankt voor de reactie, ik had idd schrik om nog hoger in de ISO te gaan , daar ik dan misschien teveel ruis ging hebben(Canon 600D) Het was daar zo vol geplant met groen en speeltuigen voor de kinderen zodat het er redelijk donker was. En daar dan mijn 70-200 F4 gebruiken omdat je met minder mm's er niks kon doen.

Comment

prachtige up .
                        mvg Bruno D.G.
                        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

prachtige up .
                          +1, mooi gedaan.
                          Groetjes,
                          Dominic

Comment

prachtige up .
                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            +1, mooi gedaan.
                            Bedankt voor de fijne reactie.

Comment

de update is mooi.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X