Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Realiteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Realiteit

Helaas nog altijd de dagdagelijkse realiteit.
    Alhoewel het van 1996 geleden is dat er nog een dode viel, is de situatie er nog altijd heel gespannen.

Last edited by Guest17; 8 november 2014, 01:36.

Re: Realiteit

foto heeft bepaalde sfeer, mooi! spijtig dat raam opening zo donker is, maar is moeilijk natuurlijk

Comment

ben niet mee met de begeleidende tekst..?
      ook snap ik niet, waarom die persoon in het raam bijna niet is te zien.
      misschien dat met wat uitleg de opname gaat spreken.(voor mij).?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ook ik vind de persoon in de raam iets te donker Djivan.
        Mag ik vragen waar dit getrokken is ?
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ben niet mee met de begeleidende tekst..?
          ook snap ik niet, waarom die persoon in het raam bijna niet is te zien.
          misschien dat met wat uitleg de opname gaat spreken.(voor mij).?
          grt,bouk.
          De laatste mens die door de Turks-Cyprioten werd neergeschoten was Solomos Solomou, die in 1996 een Turks-cypriotische vlag wilde van de mast halen.

http://www.clint.be/actua/buitenland...man-neer-video (schokkende beelden).

Het raam dat je hier ziet, geeft uit op de Green Line in Nicosia, een soort niemandsland waar Turks-Cyprioten en Grieks-Cyprioten dagdagelijks lijnrecht met getrokken wapen elkaar in de gaten houden.
          Alle kamers die gebruikt werden als schutterspost aan beide zijden van deze Green Line hebben slechts één opening waar daglicht door valt, precies om het zo donker mogelijk te houden in de kamers.
          Had de man nog één stapje naar achter gedaan, je zag hem niet meer.
          De man in de raamopening werd door zowat iedereen gefotografeerd, en werd dan ook spoedig, voor z'n eigen veiligheid, door de politie weggehaald. Je kon maar nooit weten of ze aan de andere kant dachten dat er terug een sluipschutter in die kamer zat en ....
          Telkens wij in Cyprus vertoeven gaan wij toch een dagje naar Nicosia, we kunnen het niet laten, en het heeft bovendien zijn mooie kanten ook.
          Zelfs de grens oversteken kan, maar dan wel te voet, met een dagpasje, en je moet maken dat je binnen de 24 u terug bent.
          Van iedereen worden de identiteitskaartgegevens in een PC gebracht zowel bij het er naar toe gaan en bij het terugkeren.

Laat het duidelijk zijn dat ik hiermee geen enkel standpunt inneem noch voor de ene kant noch voor de andere.

Mochten de moderatoren toch vinden dat één of ander in dit bericht niet kan, dan geven ze me maar een seintje wat ik moet verwijderen, ik wilde enkel bouk inlichten.
          Last edited by Guest17; 8 november 2014, 12:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            De laatste mens die door de Turks-Cyprioten werd neergeschoten was Solomos Solomou, die in 1996 een Turks-cypriotische vlag wilde van de mast halen.

Ook van mijn kant bedankt Djivan, dan denk een mens soms dat hij redelijk op de hoogte is van wat er zich in de wereld afspeelt , heb weer iets bijgeleerd.
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              ............ ik wilde enkel bouk inlichten.
              bedankt voor de toelichting.
              en dat moest ik allemaal uit deze opname halen..?
              ----
              nu zie ik ook het nut van die persoon die nauwelijks te zien is.
              grt,bouk.

Comment

Wat een lading heeft deze foto. Misschien wel "waardevoller" dan de kwaliteit. Hoewel ik daar niet aan wil tornen.

Comment

PS:
                  mag je daar fotograferen..?
                  grt,bouk.

Comment

Ik zou die persoon iets oplichten zonder te overdrijven.
                    Beeld met inhoud.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      PS:
                      mag je daar fotograferen..?
                      grt,bouk.
                      Ja....als die van de UNO, die daar constant aanwezig zijn, het niet zien .
                      Daarom altijd met mijn G10 naar Nicosia, valt niet zo op.

PS Ben daar in 2010 administratief aangehouden, wel niet lang. Ik had geluk dat het een Nederlandse UNO militair was, waardoor de communicatie tussen ons beiden heel vlot verliep.
                      Zijn kameraad waarmee hij op patrouille was, een Argentijn, kon er echter niet mee lachen.
                      Ik had toen gefilmd. Ik mocht de beelden wel houden van de brave man, maar hij vroeg me wel voor meer beelden het internet te raadplegen ipv nog te fotograferen en/of te filmen.
                      Die dag hield ik het filmen in die zone voor bekeken, maar de jaren daarop keek ik eerst goed rond en toen 'klik', 'klik'....
                      Mijn wederhelft is wel zenuwachtig wanneer we op Cyprus verblijven en ik weer eens naar Nicosia wil....en in februari is het weer zover .
                      Maar de vele winkels in Ledrasstreet (in deze straat kan je ook de 'grens' oversteken) maken het dan weer goed.
                      Last edited by Guest17; 8 november 2014, 16:47.

Comment

Ook bij deze alle schrijvers bedankt.

Comment

Working...
                        X