Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstlicht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfstlicht.

ISO250
    F10
    1/40
    18mm

Tips of opmerkingen zijn steeds welkom.

Re: Herfstlicht.

Heerlijke foto.
    om er zo in te stappen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

zeer mooi van kleur.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Heerlijke foto.
        om er zo in te stappen.
        grt,bouk.
        Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
        zeer mooi van kleur.
        Bedankt voor de fijne reacties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          zeer mooi van kleur.
          Inderdaad, mooie kleuren.
          Goed gedaan

Comment

Leuke herfstfoto idd. Weet het niet zeker, maar onder klein reepje eraf? Als het niets is, dan ook niet doen hoor

Comment

Ik wil gaan wandelen! Een foto met effect dus!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Prachtige uitnodigende fotografie. Geeft inderdaad 'goesting' om te gaan wandelen, en een foto die spreekt of uitnodigt tot, dat is wel de bedoeling hé, dus .
                Alleen zou ik persoonlijk nog eens kijken naar de blauwe schijn op de bladeren van de struiken links en rechts van het pad, want die is nogal uitgesproken hier.
                Aan de compo helemaal niks doen, is dik in orde zoals nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                  Inderdaad, mooie kleuren.
                  Goed gedaan
                  Bedankt voor de reactie.

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                  Leuke herfstfoto idd. Weet het niet zeker, maar onder klein reepje eraf? Als het niets is, dan ook niet doen hoor
                  HAd ik al naar gekeken, om weg te doen tot juist boven die moddervlek, maar dan moet (vind ik toch voor de compo) rechts ook een stukje wegdoen om het pad terug uit de hoek te laten vertrekken en dan zit ik juist in de stam van de boom rechts. Als ik het verkeerd zie verbeter mij dan gerust.

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Ik wil gaan wandelen! Een foto met effect dus!
                  Bedankt voor de leuke reactie.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Prachtige uitnodigende fotografie. Geeft inderdaad 'goesting' om te gaan wandelen, en een foto die spreekt of uitnodigt tot, dat is wel de bedoeling hé, dus .
                  Alleen zou ik persoonlijk nog eens kijken naar de blauwe schijn op de bladeren van de struiken links en rechts van het pad, want die is nogal uitgesproken hier.
                  Aan de compo helemaal niks doen, is dik in orde zoals nu.
                  Ik had in lr daar al naar gekeken en geprobeerd via het radiaalfilter en via het penseel het te veranderen, maar dat ging niet echt goed. Volgens mij komt dat omdat die struiken in de schaduw zijn.

Comment

Of er is iets mis met mijn scherm of ogen Ik zie op deze foto hetzelfde opduiken als in de foto van Lagrange
                    Terug dat soort raster, vooral merkbaar in de groene en gele bladeren die licht vangen.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                      Of er is iets mis met mijn scherm of ogen Ik zie op deze foto hetzelfde opduiken als in de foto van Lagrange
                      Terug dat soort raster, vooral merkbaar in de groene en gele bladeren die licht vangen.
                      Anaisje, wat bedoel je met raster? En welke foto van Lagrange? Dan kan ik daar ook eens kijken.

Comment

Hier is je diafragma voldoende hoor En JP ik bedoelde niet dat je de foto moest snijden en wat een ander steeds schrijft t.a.v. mijn comment trek ik me niet zoveel van aan hoor.. Dat gat kun je wegtoveren Maar wat is er nu mis met een 16:9 beeldverhouding bij landschapppen. Ik werk met de beste natuurfotograaf van Nederland samen, die al vele prijzen, ook in de USA heeft behaald met zijn foto's en velen zijn allemaal in 16:9 verhouding gesneden hoor. Juist hierdoor zal je foto een mooiere dieptewerking bekomen. Hier een voorbeeld en dat wat anais bedoelde is nu grotendeels verdwenen door iet meer contrast in je foto te brengen waardoor ook je schaduwen beter zichtbaar worden...
                        Last edited by Guest4; 5 november 2014, 11:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                          Hier is je diafragma voldoende hoor En JP ik bedoelde niet dat je de foto moest snijden en wat een ander steeds schrijft t.a.v. mijn comment trek ik me niet zoveel van aan hoor.. Dat gat kun je wegtoveren Maar wat is er nu mis met een 16:9 beeldverhouding bij landschapppen. Ik werk met de beste natuurfotograaf van Nederland samen, die al vele prijzen, ook in de USA heeft behaald met zijn foto's en velen zijn allemaal in 16:9 verhouding gesneden hoor. Juist hierdoor zal je foto een mooiere dieptewerking bekomen. Hier een voorbeeld en dat wat anais bedoelde is nu grotendeels verdwenen door iet meer contrast in je foto te brengen waardoor ook je schaduwen beter zichtbaar worden...
                          Bedankt voor de leerrijke tip. Idd 16:9 oogt zeker niet slecht, ga dat zeker een meer toepassen in landschapsfotografie. Trouwens Uw voorbeeld is zeer mooi.

Comment

Sorry om wat laat op terug te komen. Ik zie dat je de foto van Lagrange ook al gevonden hebt. Met het voorbeeld van MG is het probleem veel minder tot niet zichtbaar geworden.
                            Zelf kon ik niet de vinger leggen op wat er juist mis ging. Mijn kennis en ervaring zijn daar te ontoereikend voor. Ik kan enkel meegeven hoe ik het zie en het proberen te omschrijven. Ik was wel wat verwonderd dat niemand daar enige blokjesvorming zag of vermeldde. Ik ben al blij dat MG er de vinger wel op kon leggen en het dus ook zag. Tevens de oplossing kon aanreiken.
                            Je zou zo nog schrik krijgen dat je ogen je in de steek laten om verder op foto's te kunnen reageren.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                              Sorry om wat laat op terug te komen. Ik zie dat je de foto van Lagrange ook al gevonden hebt. Met het voorbeeld van MG is het probleem veel minder tot niet zichtbaar geworden.
                              Zelf kon ik niet de vinger leggen op wat er juist mis ging. Mijn kennis en ervaring zijn daar te ontoereikend voor. Ik kan enkel meegeven hoe ik het zie en het proberen te omschrijven. Ik was wel wat verwonderd dat niemand daar enige blokjesvorming zag of vermeldde. Ik ben al blij dat MG er de vinger wel op kon leggen en het dus ook zag. Tevens de oplossing kon aanreiken.
                              Je zou zo nog schrik krijgen dat je ogen je in de steek laten om verder op foto's te kunnen reageren.
                              Geen verontschuldigingen nodig . Ik had het zelf niet gezien en wist ook niet wat je bedoelde. Maar dankzij de uitleg en de tip(altijd zeer goede tips of opmerkingen) van MG heb ik weer iets bijgeleerd.
                              Dat vind ik het leuke aan het forum hier, dat er toch mensen bestaan die iemand willen helpen.

Comment

Working...
                              X