Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nmbs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nmbs

Hallo,
    Deze heb ik eens genomen met mijn iPhone 6 om de kwaliteit van de lens en vooral de nieuwe stabilizator te testen. Het is misschien niet het meest interessante onderwerp, maar dus puur technisch.

gegevens: genomen met de app ProCamera, die toelaat om sluitertijd en ISO aan te passen (met nog enkele mogelijkheden). Ik wou voor de test de grootste diafragma opening hebben (f/2.2).
    De Z/W omzetting ook direct in-app. Ik vind het eigenlijk reuze meevallen om met een 'telefoon' toch dit soort beelden te kunnen krijgen. Direct uit het toestel, geen nabewerking (m.u.v. de in-app omzetting naar Z/W) Wat is jullie mening?
    Hij is genomen op 29mm, maar ik weet niet of dit in verhouding staat met CMOS of full frame of nog iets anders. Indien iemand het weet, let me know...

iPhone 6: f/2.2 - 1/640s - ISO 32

groeten,
    Yoeri

Re: nmbs

is wat moeilijk op dit formaat om veel te zeggen over de kwaliteit van dit beeld.
    enige bedenking die ik mij maak is dat je veel scherpte diepte hebt om te werken op 29 mm (denk vrij kort op je onderwerp) en een diafragma opening van f2.2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
      is wat moeilijk op dit formaat om veel te zeggen over de kwaliteit van dit beeld.
      Vind ik niet - het is een mooie foto
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Leuk met de ifonie Maar of het ooit de reflex zal benaderen van kwaliteit zet ik vraagtekens bij hoor??
        Doorkijk is leuk, maar de compo in je Back Ground weer wat minder Maar dat is een keuze en hier heb je het niet voor het zeggen natuurlijk want je bent afhankelijk wat erachter zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          Leuk met de ifonie Maar of het ooit de reflex zal benaderen van kwaliteit zet ik vraagtekens bij hoor??
          Bedankt voor jullie feedback.

Ik ben het er mee eens dat het niet de kwaliteit en mogelijkheden van een DSLR kan benaderen, maar deze camera heb ik wel ALTIJD bij. Mijn DSLR niet. Dus voor de onverwachte dingen ben ik vrij tevreden wat men tegenwoordig met dergelijke toestelletjes al kan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie feedback.

Ik ben het er mee eens dat het niet de kwaliteit en mogelijkheden van een DSLR kan benaderen, maar deze camera heb ik wel ALTIJD bij. Mijn DSLR niet. Dus voor de onverwachte dingen ben ik vrij tevreden wat men tegenwoordig met dergelijke toestelletjes al kan doen.
            Helemaal mee eens hoor Yoeri. Ik heb altijd mijn kleine Nikon S1 bij mij, en zit gewoon in me jaszak

Comment

Working...
            X