Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zion Canyon #2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zion Canyon #2

Bedankt om te kijken.

Groter ? Klik hier

Focuslengte 26 mm
    Belichting 1/320
    F-nummer f/11
    ISO 400
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Re: Zion Canyon #2

Zeer mooi landschap. Alleen heb ik de indruk dat de linkse bergen last hebben van blauwe zweem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Zeer mooi landschap. Alleen heb ik de indruk dat de linkse bergen last hebben van blauwe zweem.
      Die bergen staan echt wel ver weg hoor, op het weggetje net niet in het midden onderaan lopen mensen(om een indruk te krijgen).
      Ik krijg de zweem er niet uit, ik dacht dat dit de kleuren waren.
      Als je wil mag je met de grote aan de gang, als je het eruit krijgt wil ik graag weten hoe je het gedaan hebt.
      Bedankt voor de reactie.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
        Die bergen staan echt wel ver weg hoor, op het weggetje net niet in het midden onderaan lopen mensen(om een indruk te krijgen).
        Ik krijg de zweem er niet uit, ik dacht dat dit de kleuren waren.
        Als je wil mag je met de grote aan de gang, als je het eruit krijgt wil ik graag weten hoe je het gedaan hebt.
        Bedankt voor de reactie.
        Ik heb hem in LR(heb geen andere prog.) binnen gehaald. Krijg het daarmee ook niet weg. Het zouden zoals u zegt de kleuren kunnen zijn(ik was niet daar). Maar zoals reeds in vorige reactie het si een zeer mooi landschap en zeker gene slechte foto, melde gewoon wat ik hier op mijn scherm zag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
          Ik heb hem in LR(heb geen andere prog.) binnen gehaald. Krijg het daarmee ook niet weg. Het zouden zoals u zegt de kleuren kunnen zijn(ik was niet daar). Maar zoals reeds in vorige reactie het si een zeer mooi landschap en zeker gene slechte foto, melde gewoon wat ik hier op mijn scherm zag.
          No prob.
          mvg Bruno D.G.

Comment

Wat een machtig landschap !
            Zou zeker de blauwzweem niet weghalen, die zorgt nl., alleen maar voor meer diepte.
            Bedankt voor de grote, daar is ook wat meer detail te zien.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ik heb zo beetje mijn twijfels over de kleurzweem, ik zou niet weten of je deze kunt weghalen.
              De zweem valt in ieder geval vrij hard op wat ik persoonlijk wel spijtig vind.

Comment

klik hier is erg mooi.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey Bruno,

Ik heb hem eens heel snel onder handen genomen: klik . Als je wilt dat ik hem weghaal, laat je het maar weten...
                  Ik ben nu niet in het bezit van mijn tekentablet, maar wou gewoon een methode meegeven zodat je het principe meehebt, mijn voorbeeld is dus allesbehalve afgewerkt. Hoe:
                  laag dupliceren in PS - een masker op de voorgrond leggen (eigenlijk om het proper te doen enkel op de bomen en het groene in de foto, want anders komen de voorste rotsen te rood) - color balance kiezen en het rood +10 doen en de yellow/blue op -18. (ook weer heel in de rapte gedaan, het kan zijn dat je een beetje moet tweeken om tot de juiste kleuren te komen naar je eigen gevoel). Deze stap een paar keer herhalen en per zone aanpakken. Bij de een wat meer als bij de andere.

groeten,
                  Yoeri
                  Last edited by YoeriV; 27 oktober 2014, 12:44. Reden: iets meer uitleg

Comment

Bedankt om de uitleg YoeriV, ik werk met PS maar echt geen expert, ik ga jou tips moeten uitproberen laat hem gerust staan .
                    Zodat anderen kunnen zien/uitmaken voor zichzelf wat al dan iet hun smaak is.
                    Bedankt
                    mvg Bruno D.G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                      Hey Bruno,

Ik heb hem eens heel snel onder handen genomen: klik ....
                      muts better.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                      X