Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De weg zeer mooi in de compo ingepast. Mooie ,natuurlijke kleuren, en mooi scherp.
Bedankt voor de grote. Dan komt er door de laagvorming nog een mooie diepte aan de einder aan het licht.
Pracht foto !
Lagrange, in mijn vorige post lees ik dat het te "artificieel" zou zijn (geen post door jou, dacht ik).
Ik heb nog gevraagd of het de saturatie was of te hard verscherpt... geen antwoord meer op gehad.
Nu heb ik bewust geprobeerd zeker niet teveel te satureren , ik begrijp jou opmerking maar ik probeer steeds zo goed als mogelijk de plaatselijke sfeer weer te geven.
Het zag er op dat moment zo uit als op deze foto, de lucht was er de meeste dagen echt blauw, als ik deze foto meer zou geven van saturatie zou dit volgens mij echt gaan opvallen aan de lucht.
To bedankt voor de opmerking , van opmerkingen steekt men het meeste op .
Bruno
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Lagrange, in mijn vorige post lees ik dat het te "artificieel" zou zijn (geen post door jou, dacht ik).
Ik heb nog gevraagd of het de saturatie was of te hard verscherpt... geen antwoord meer op gehad.
Nu heb ik bewust geprobeerd zeker niet teveel te satureren , ik begrijp jou opmerking maar ik probeer steeds zo goed als mogelijk de plaatselijke sfeer weer te geven.
Het zag er op dat moment zo uit als op deze foto, de lucht was er de meeste dagen echt blauw, als ik deze foto meer zou geven van saturatie zou dit volgens mij echt gaan opvallen aan de lucht.
Bruno
Bruno, tussen saturatie en contrast zit een wezenlijk verschil natuurlijk Je hebt gelijk hoor dat je de foto niet meer satureert 'Denk' zo te zien dat Lagrange enkel het contrast bedoeld waar de kleur nauwelijks veranderd
Bruno
Niet meer saturatie hoor, die zit zeer realistisch. En ook niet verscherpen, dat zit ook goed. Alleen proberen of meer contrast al dan niet beter is. Werk je met Lightroom?
Dan kun je heel eenvoudig de contrastcurve aanpassen en zien of dit iets verbetert.
Overigens, mijn suggestie is geen kritiek, de foto vind ik zo al prima.
neen neen, werd ook niet als kritiek bekeken, alle opmerkingen zijn welkom.
Ik werk "das al veel gezegd" met PS.
IK probeer het zeker ui t, en als ik het beter vind pas ik het toe op de volgende foto's, anders blijft deze hier vanboven hangen.
Bedankt
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Idd hele mooie! klein beginner vraagje, is er een reden voor de iso400?
Neen,
de zon was daar fel ik trok meestal op 200 maar was ergens binnen geweest en vergeten op 200 terug te zetten.
Maar eerlijk gezegd ik trek "in gewone omstandigheden " het meest op 400. enkel daar is de zon heel fel .
mvg Bruno D.G.
Comment