Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zwin (met origineel)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het zwin (met origineel)

Nog eentje, dit weekend genomen bij het mooie weer

origineel
    Last edited by boudini; 23 oktober 2014, 18:01.

Re: Het zwin

Weer een erg mooie lucht, heb een beetje twijfel over die grote toets gras vooraan!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

mag zo blijven , leuke foto, naar mijn inziens
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Leuke foto.
        Heb overigens een vraag over de lucht, naar iedereen toe.
        Vinden jullie dit niet tè blauw/onnatuurlijk?
        Ik geef dit niet als kritiek maar ik vraag het me af aangezien ik vaak zelf niet goed weet hoe ver hier in te gaan wanneer ik het detail in de lucht wil terugbrengen ..

Comment

Leuke foto, zeker niks aan veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saey55 Bekijk bericht
            ......
            ..
            heb hier ook mij twijfels over de velen soorten blauw.
            en ook hier de einder niet scherp.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saey55 Bekijk bericht
              Leuke foto.
              Ik geef dit niet als kritiek maar ik vraag het me af aangezien ik vaak zelf niet goed weet hoe ver hier in te gaan wanneer ik het detail in de lucht wil terugbrengen ..
              Kan wel hoor, heb het zelf al een paar keer meegemaakt dat de kleur blauw zo was. Natuurlijk kan TS hier alleen uitsluitsel over geven. Soms waardeer ik het in de camera wel een beetje op. BV. de aut WB iets meer blauw meegeven met de voorste ring op de camera(de meeste cameras hebben die mogelijkheid om blauw of groen wat te accentueren in de WB), Echter, om achteraf er zeker van te zijn dat de kleur blauw wel degelijk zo was, zou je kunnen overwegen om een drietal foto's te nemen met verschillende WB-en. aut. neutral dan, daglicht en bewolkt. Je ziet dan al meteen na de shoot welke kleur het dichtsbij komt. Achteraf op de comp dan makkelijker te beoordelen

Comment

Wat betreft het blauw kan ik zeggen dat dit zeker niet intens bijgewerkt is, aan deze foto is enkel wat aan de helderheid en het contrast gewijzigd. De luminantie van het blauw werd een tikkeltje donkerder gezet, maar zeker niet veel. Ik zal vanavond eens de originele er bij zetten.
                Bouk, uw opmerking omtrent de scherpte had ik graag wat nader toegelicht gezien. Over de vorige foto's kan ik u volgen zeker over het water. Daar was het zeker niet de bedoeling om volledig stilstaand water te bekomen. Nu had ik toch de indruk dat deze foto scherp was, ofwel zie ik iets over het hoofd. Foto's werden genomen met mijn nieuwe sigma 10-20 en scherpgedteld volgens de hyperfocale afstand (welliswaar niet tot op de millimeter uitgemeten) ik begrijp het niet goed meer...

Comment

Scherpte zit hier ok - voor mij is deze van voor tot achter scherp.
                  En de groene graspol moet zker blijven want deze geeft diepte aan het beeld
                  Voor mij
                  Peter
                  mijn website : klik

Comment

Bij deze het origineel er bij gezet.
                    laat gerust weten of de wijzigingen voor jullie binnen de norm van "aanvaardbaar" blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                      Bij deze het origineel er bij gezet.
                      laat gerust weten of de wijzigingen voor jullie binnen de norm van "aanvaardbaar" blijven.
                      Wijzigingen zijn heel aanvaardbaar Bart. Kijk eens een SC, daar gaan ze vaak een stuk verder. Het is uw smaak en dat heb je subtiel en netjes gedaan, geen probleem

Comment

Working...
                      X