Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze wou eindelijk eens poseren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze wou eindelijk eens poseren...



    Nikon D40x @50mm - F/1.8 - 1/800s - ISO100
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

    kinderen hebben vaak gladde en mooie gezichtjes.
    maar hier is er net wat te veel aan gewerkt om de boel glad te strijken.
    pose en moment vind ik wel erg goed.
    het schuine hoeft niet voor mij omdat, de zwaartekracht (het haar) geweld wordt aangedaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

      Awel, geloof het of niet, aan het gezicht is, op een chocovlekje na, niets geretoucheerd. Detail iets verhoogd en geen ruisonderdrukking of dergelijke truuken gebruikt om de huid gladder te maken. Haar gezicht is echt zo glad Heeft ze van haar papa

      Het enige waar ik wat werk aan heb gehad is het wegwerken van de 'licht aanwezige' achtergrond.

      Wat betreft positie: ze liep buiten op het terras rond, ze stopte plots en ik hield de camera scheef om de foto te nemen. Zij stond dus gewoon recht. Vandaar dat het haar rechts niet afhangt
      Last edited by timdelma; 16 oktober 2014, 12:16.
      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
      Mijn fotoalbums

      Comment


      • #4
        Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

        OK Tim.. bedankt voor de toelichting.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

          Zet er een beetje contrast in om wat kracht bij te brengen in de expressie van de uitdrukking en hij wordt nog mooier Ik wil zelf ook wel eens iets als voorbeeld geven, dus laat maar weten of je dit wil of dat je het zo wil laten

          Comment


          • #6
            Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
            Zet er een beetje contrast in om wat kracht bij te brengen in de expressie van de uitdrukking en hij wordt nog mooier Ik wil zelf ook wel eens iets als voorbeeld geven, dus laat maar weten of je dit wil of dat je het zo wil laten
            Ik zet mijn foto's hier om bij te leren , dus als je een voorbeeld hebt, geef maar een link door. Dan probeer ik het eens uit om te zien of het een meerwaarde kan betekenen voor de foto.

            Deze foto was eigenlijk een eerste probeersel om een high-key foto te maken
            Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
            Mijn fotoalbums

            Comment


            • #7
              Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

              Ik zie graag beide ogen scherp maar door je diafragma volledig open te draaien is dat hier niet mogelijk.(haar linker oog is onscherp)
              Toffe foto van een leuke dochter.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Ik zie graag beide ogen scherp maar door je diafragma volledig open te draaien is dat hier niet mogelijk.(haar linker oog is onscherp)
                Klopt, f/1.8 geeft dat probleem en door het feit ze wat gedraaid stond is haar linkeroog onscherp.
                Was eigenlijk om mijn nieuwe lens te testen

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Toffe foto van een leuke dochter.
                Dank je wel :-)
                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                Mijn fotoalbums

                Comment


                • #9
                  Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                  Ik zet mijn foto's hier om bij te leren , dus als je een voorbeeld hebt, geef maar een link door. Dan probeer ik het eens uit om te zien of het een meerwaarde kan betekenen voor de foto.

                  Deze foto was eigenlijk een eerste probeersel om een high-key foto te maken
                  Bedankt maat. Ik ga het in mijn eigen bewoordingen uitleggen, dus zullen er beslist personen zijn die het anders willen omschrijven
                  Google eens op High Key(verder vernoemd HK) fotografie en je komt vele tutorials tegen. Ik ga niet excact uitleggen wat ik heb gedaan omdat ik nu niet in lagen heb gewerkt, maar puur vanuit mijn gevoel en beetje ervaring. In eerste instantie maak je een HK vanuit je camera, maar je kan dit natuurlijk ook in het bewerkingsprogramma doen. Let op; een slechte foto maakt ook in PS geen goede foto. HK staat voor lichte partijen, en je zoekt het dynamisch bereik van je camera op totdat er nog detail waarneembaar is, maar dit hoeft niet overal aanwezig te zijn in je eindwerk Je 50 mm en 1.8 is goed. Er is een belangrijke eigenschap bij HK, en dat is; langere belichting binnen de grenzen van het dynamisch bereik van je camera. Ik denk dat je bij jouw D40 op 9 of 10 stops zal zitten, maar het kan ook minder zijn. Meer licht vangen kun je dus op twee manieren, natuurlijke overbelichting of manuele overbelichting en in het tweede geval kun je met ST(langer), overbelichtingscompensatie en/of iso(hoger) werken(omdat je in lichte partijen minder ruis waarneemt). Let op want bij LK is het net andersom en dan vanzelfsprekend met je iso zo laag mogelijk omdat je in donkere partijen juist sneller ruis waarneemt dan in lichte partijen. Dit is in het kort een beetje wat HK is, maar er zijn veel gevorderde fotografen die het anders doen. Vooral worden veel HK foto's tegenwoordig via PS afgewerkt...

                  Hier zijn twee voorbeelden:
                  - Foto 1 is naar mijn opmerking gecorrigeerd als je dit beeld wil laten zien en wat contrastrijker en scherper op de oogjes.
                  - Foto 2 is een voorbeeld hoe uw dochter eruit ziet onder HK omstandigheden. Foto iets gekantelt en andere uitsnede hier voor effect op de blik van je dochter.

                  Beide foto zullen niet perfect ogen op technisch vlak, want daar heb je het origineel voor nodig namelijk

                  Foto 1


                  Foto 2
                  Last edited by Guest4; 16 oktober 2014, 19:42.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

                    Ik denk dat mijn voorganger je al een hele goede uitleg heeft gegeven over High Key.

                    Ik vind het schuine wel wat hebben. Ik zou graag iets meer pit zien in de foto , zoals de eerste foto die MGfoto in zijn reactie zet.
                    Nog zoveel te leren!!
                    Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
                    Mijn website: http://mooifotografie.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ze wou eindelijk eens poseren...

                      Ik heb je een pm gestuurd hoe ik het heb gedaan Tim. Teveel om het hier allemaal te omschrijven. Volgende week maak ik een filmje hoe je een foto omzet naar een HK. Bedankt voor je bericht

                      Comment

                      Working...
                      X