Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Goedemorgen. Nog voordat het bos onder een mooie bruine deken verdwijnt heb ik deze foto kunnen maken. De tweede heeft wat meer contrast, wat meer karakter misschien, maar twijfel of het niet te donker is. Bedankt allen voor het bekijken.
Iso 100 - 95mm - f/11 - 1/6 sec.
Last edited by Kai57; 8 oktober 2014, 15:14.
Reden: Donker gat iets opgelicht
Zoals bouk, geen voorkeur. Allebei mooi.
Voor mij is de tweede helemaal niet te donker, je hebt nu eenmaal donkere plaatsen in een bos hé, waarom zouden ze dan helder moeten zijn in een foto .
Hier een kleine voorkeur voor de 2e.
Behalve wat donkerder, is deze ook wat contrastrijker.
Als je in raw gefotografeerd hebt , zou je op zijn hoogst nog eens kunnen proberen, om het donkere "gat" wat meer licht te geven.
De2de heeft ook mijn voorkeur door het contrast. IK heb je eerste eens binnen gehaald in LR 5.6 en heb volgende settings eens gedaan;
Puntcurve : normaal contrast
Schaduwen +44
Zwarte tinten +54
Levendigheid +23
Persoonlijk vind ik dat die foto nog meer begint te leven.
Comment