Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sjoekesjoek...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sjoekesjoek...

Mijn eerste echte HDR genomen op basis van 5 foto's...
    High res is hier terug te vinden.

Voor de andere liefhebbers, een soft HDR-versie :-)

Last edited by timdelma; 8 oktober 2014, 13:04.
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

Re: Sjoekesjoek...

Ik had de wagon er liever helemaal op gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Ik had de wagon er liever helemaal op gezien.
      Volledig mee eens.
      Groetjes, Willy

"Less is More"

Comment

Er zitten ook nog een paar sensor vlekken tussen...
        maar de kleuren vind ik knap hoor & mooi helder!
        Grt erik

Comment

Ik ga volledig akkoord met de kadrering, maar op deze foto heb ik noodgedwongen iets van de rechterkant moeten laten vallen, omdat er een hééél storende container tegen de rechter 'stootbumper' stond.
          Soms heb je niet alle elementen mee...

De sensorvlekken zal ik nog bijwerken. Had er te weinig op gelet

Edit: foto aangepast.
          Last edited by timdelma; 5 oktober 2014, 12:56.
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

Comment

Een beetje teveel HDR voor mij. Ik zie HDR graag wanneer het (bijna) niet opvalt, en hier is het maar al te duidelijk.
            Maar geen nood, voor dit genre zijn zeker ook liefhebbers.
            Het geheel dreigt ook naar rechts om te gaan vallen (zie vooral ook die groen/gele locomotief en paal links), rechtzetten zou dit verhelpen.

PS Je schrijft "Edit : foto aangepast", bedoel je dan dat deze die we nu zien de aangepaste is, en de eerst geplaatste werd verwijderd ?
            Indien ja, is dit niet de juist manier van aanpassen, want bvb. de reactie van elrik slaat nu nergens op.
            Beter altijd de eerst geplaatste laten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Een beetje teveel HDR voor mij. Ik zie HDR graag wanneer het (bijna) niet opvalt, en hier is het maar al te duidelijk.
              Maar geen nood, voor dit genre zijn zeker ook liefhebbers.
              Het geheel dreigt ook naar rechts om te gaan vallen (zie vooral ook die groen/gele locomotief en paal links), rechtzetten zou dit verhelpen.

PS Je schrijft "Edit : foto aangepast", bedoel je dan dat deze die we nu zien de aangepaste is, en de eerst geplaatste werd verwijderd ?
              Indien ja, is dit niet de juist manier van aanpassen, want bvb. de reactie van elrik slaat nu nergens op.
              Beter altijd de eerst geplaatste laten staan.
              Ik hou van zowel subtiele HDR als van deze (iets overdreven). Deze soort maakt het iets dramatischer vind ik, maar door de verschillende aanwezige kleuren valt het hier nog goed mee.
              Ik kon van deze evengoed een subtielere versie van gemaakt hebben.

Rechttrekken kan ik hier niet, want dan verlies ik nog meer van de wagon en dan is alles om zeep. Kijk, als ooit het budget het toelaat zal ik eens een breedhoeklens willen aanschaffen... Ik kon het hier iets beter hebben opgelost door de foto meer in kikkerperspectief te nemen, maar ja, da's ervaring en iets meer tijd besteden aan de omkadering. Ik ben nog maar 2 maanden bezig, weet je.

Sorry, ik heb gewoon de sensorvlekken weggewerkt en voor de rest niets. Volgende keer zal ik de originele foto laten staan... Opnieuw iets bijgeleerd :-)
              Mijn fotoalbums

Comment

Eigenaardige perspectieven en onnatuurlijke kleuren passen hier bij mekaar.
                Goed in zijn genre, al volg ik wel de opmerking ivm de onvolledige wagon.
                HDR in deze vorm heeft zeker zijn voorstanders. Als het niet té is kan ik er wel enkele na mekaar smaken.
                Vriendelijke groet, laGrange
                http://lagrange.1x.com
                "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

er zijn wel wat schoonheidsfoutjes aan, maar voor een eerste keer is het zeker niet slecht. het is veel oefenen en eigen smaak. zelf hou ik ook alleen van subtiele HDR. hierbij een link waar je misschien wat meer basis HDR kan leren. : http://www.columbusmagazine.nl/pdf/Cursus_HDR.pdf het kaderen? ja soms heb je een beetje pech dat er obstakels in de weg staan !
                  gr, JOHAN , nikon D90, D7100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hypnomedi Bekijk bericht
                    er zijn wel wat schoonheidsfoutjes aan, maar voor een eerste keer is het zeker niet slecht.
                    Geef ze me gerust door hé, enkel op die manier kan ik er uit leren en ze de volgende keer vermijden. Als de lijst té lang is, stuur ze maar via pm door ;-)

Ik heb zonet een softere HDR-versie van de foto geplaatst. Kan begrijpen dat sommige dit liever gaan zien :-)
                    Mijn fotoalbums

Comment

Ik vindt foto 1 mooier dan de 2e foto die is veel teveel verscherpt Let op de bereikslider Radius slider

Comment

Ik ga voor de tweede, die is subtieler.
                        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                          Ik vindt foto 1 mooier dan de 2e foto die is veel teveel verscherpt Let op de bereikslider Radius slider
                          De 2de is gemaakt op basis van een 32 bit-HDR. Ik heb dus niet met de radius slider kunnen werken. Het verscherpen is nadien in Lightroom gebeurd...
                          Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                            Geef ze me gerust door hé, enkel op die manier kan ik er uit leren en ze de volgende keer vermijden. Als de lijst té lang is, stuur ze maar via pm door ;-)

Ik heb zonet een softere HDR-versie van de foto geplaatst. Kan begrijpen dat sommige dit liever gaan zien :-)
                            die tweede is al veeeel beter !! vooreerst al de kleur. kijk gewoon naar het verschil links beneden ,het gras en de sporen, hoe mooi van detail ! mooie blauwe lucht en wagon zelf ook natuurlijk. nu heb je een halo rond te wagon, die mij niet te overdreven stoort, maar als je meer leest over HDR zal je makkelijk een voorbeeld vinden (google) hoe hier te bewerken. maar zelf werk ik altijd met selecties , het maakt je werk veel eenvoudiger, inplaats van steeds op een volledige foto te werken ! je lucht rechts boven is ook uitgebleekt en door bewerking krijg je een vuile kleur. kan je oplossen door een andere lucht te plaatsen of een volgende keer veel meer onder te belichten. meerdere foto's te nemen. dit is natuurlijk allemaal smaak en hoeveel tijd je er zelf wilt insteken.
                            gr, JOHAN , nikon D90, D7100

Comment

Working...
                            X