Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

neushoorn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• neushoorn

eentje in de uiterste range van mijn keuze 40% zweem weg:

eentje met zweem weg en op een selectie van de neushoorn terug 40% warmte bij
    groetjes,
    Yoeri
    Last edited by YoeriV; 24 september 2014, 14:46. Reden: degene met meeste voorkeuren naar voor en minste achter link

Re: neushoorn

oeps.. das scherp.
    kleur oogt ook natuurlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

naaaaaiiiiss!!!!

Comment

Knappe weergave!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Hij is idd. heel mooi scherp Wel twijfels over de bruine/oranje zweem

Comment

Bedankt iedereen. Tja, de zweem is een keuze. Ik had het ook gezien en getest door het eerst helemaal (100%) weg te halen, maar dan kwam hij te koud en te blauw over.
            Er is hier voor 10% zweem weggehaald, naar eigen gevoel, omdat zijn huid wat bedekt was met stof. Nu staat hij puur naar mijn herinnering in mijn geest. In ieder geval vanaf 50% komt hij te blauw. Ik vond het aanvaardbaar/realistischer tussen de 10% en de 40% en heb in die range mijn keuze gemaakt. Ik plaats er eentje bij met het andere uiterste van mijn range. Dan is er voor ieder wat wils...
            Last edited by YoeriV; 23 september 2014, 12:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
              Bedankt iedereen. Tja, de zweem is een keuze. Ik had het ook gezien en getest door het eerst helemaal (100%) weg te halen, maar dan kwam hij te koud en te blauw over.
              Er is hier voor 10% zweem weggehaald, naar eigen gevoel, omdat zijn huid wat bedekt was met stof. Nu staat hij puur naar mijn herinnering in mijn geest. In ieder geval vanaf 50% komt hij te blauw. Ik vond het aanvaardbaar/realistischer tussen de 10% en de 35% en heb in die range mijn keuze gemaakt.
              Begrijpelijk Yoeri je uitleg , maar bedenk dat zweem en warmte in je foto brengen totaal twee verschillende zaken zijn natuurlijk. All je de zweem eruit haalt kun je achteraf de warmte van je foto zelf bepalen. Maar respect voor je keuze, das een feit natuurlijk. Het blijft mijn individuele mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                ...maar bedenk dat zweem en warmte in je foto brengen totaal twee verschillende zaken zijn natuurlijk. All je de zweem eruit haalt kun je achteraf de warmte van je foto zelf bepalen.
                Bedankt voor je uitleg, maar ik begrijp het niet zo goed vrees ik. Ik heb eens getest door eerst 100% zweem weg te halen en dan 45% warmth toe te voegen. Als ik dan controleer op zweem, dan zit die er opnieuw in. Wat mij logisch lijkt. Of bedoel je eerder dat ik eerst de zweem er 100% moet uithalen, een selectie maken van de neushoorn en slechts op dit masker warmte toe te voegen? In ieder geval bedankt om mee te denken.

Comment

dubbel post...
                  Last edited by YoeriV; 23 september 2014, 13:26. Reden: dubbele post

Comment

Bedankt voor je uitleg, maar ik begrijp het niet zo goed vrees ik. Ik heb eens getest door eerst 100% zweem weg te halen en dan 45% warmth toe te voegen. Als ik dan controleer op zweem, dan zit die er opnieuw in. Wat mij logisch lijkt. Of bedoel je eerder dat ik eerst de zweem er 100% moet uithalen, een selectie maken van de neushoorn en slechts op dit masker warmte toe te voegen? In ieder geval bedankt om mee te denken.
                    Snap wat je bedoeld Yoeri Met warmte in je foto brengen kun je dit al doen op het moment zelf. Soms door de iso wat te verhogen heb je al wat meer warmte. Maar de WB blijft op aut staan. Achteraf in PS corrigeer je eventueel de WB(indien nodig). Warmte in je foto brengen kun je op allerlei manieren in PS, door bv het hooglicht en witte of donkere tinten(bij de algeme instellingen) aan te passen, maar... Let op met hooglicht en algemene belichting, want bij temperen daarvan verschijnt vaak blauw in je foto. Ik trek dan in het kleurpallet het overtollige blauw wat weg. Maar kijkuit met je kleuren natuurlijk, als er blauwe contrasten aanwezig zijn bv.. Schenk wel aandacht aan je kleurcurve of kleurpallet, want daar kun je vaak je details in de kleur terughalen zonder dat er extra blauw of een andere kleur verschijnt. De beste keuze is om de warmte filter eroverheen te leggen in PS of LR, perfect handelbaar. Het is een kwestie van wat experimenteren en op deze wijze helpen wel elkaar in beginnershoek, want dat is de hele opzet hiervan. Misschien zijn er ook nog anderen die ook wat truucs kennen om zweem te scheiden van warmte Thanks voor de moeite die je nam maat. Die achter de link vind ik de betere van de drie. Top Waarom? Omdat je onderscheiding maakt in het kleurverloop van bokeh en je hoofdonderwerp. Dat kijkt prettiger

NB. : Er is niets mis mee om technisch onze beelden te laten beoordelen en eventueel te corrigeren We schieten er niets mee op als er niets wordt geschreven over aanpassingen, ook al vinden we complimenten allemaal heel erg leuk. Zolang we het respect bewaren naar ieders werk toe bereiken we als (hobby)fotograaf veel meer op een forum
                    Last edited by Guest4; 23 september 2014, 14:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                      Die achter de link vind ik de betere van de drie. Top Waarom? Omdat je onderscheiding maakt in het kleurverloop van bokeh en je hoofdonderwerp. Dat kijkt prettiger

NB. : Er is niets mis mee om technisch onze beelden te laten beoordelen en eventueel te corrigeren We schieten er niets mee op als er niets wordt geschreven over aanpassingen, ook al vinden we complimenten allemaal heel erg leuk. Zolang we het respect bewaren naar ieders werk toe bereiken we als (hobby)fotograaf veel meer op een forum
                      Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Het is dan ook verbazend dat die achter de link je het meeste bevalt, want daar zit wel degelijk nog een zweem van 60% op. . Het is net in de laatste dat ik de bokeh en het hoofdonderwerp heb gescheiden door eerst al de zweem weg te halen en nadien met een masker warmte op het hoofdonderwerp heb teruggebracht...

Uiteraard ben ik het eens met je NB. Het is net daarom dat ik mijn foto's post, om er uit te leren en beter te worden. En soms ben je het eens, en andere keren heb je andere ervaringen en blijf je voet bij stuk houden. Maar van jou ben ik het gewend om respectvolle en opbouwende kritiek te krijgen. Dus top!

Comment

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Het is dan ook verbazend dat die achter de link je het meeste bevalt, want daar zit wel degelijk nog een zweem van 60% op. .
                        Ja, ik begrijp je verbazig Yoeri maar de overtollige zweem(bruin/oranje) is uit je hoofdonderwerp weg Vandaar het kleurcontrast. Maar je hebt dat prima opgepakt hoor en leuk dat je op deze manier afwisseling laat zien, want bij het bekijken van foto's is dit altijd beter te begrijpen.

Comment

Knappe compo en voorkeur voor de link. Ook de uitleg vind ik
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Bedankt iedereen. Zo kunnen we maar bijleren.

Gezien de meerderheid die achter de link stond de beste vind, heb ik deze terug naar voor gehaald en nu de laatste achter een link geplaatst. Zo hoeven andere kijkers niet speciaal op de link te duwen, maar kunnen ze de foto direct zien...

groeten,
                            Yoeri

Comment

goed in beeld gebracht tof ,grts,JOzef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                              X